شرکت مایکروسافت ادعا کرد احتمالا ایران، روسیه و چین، تلاش‌های جدیدی برای دخالت در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کیهان : به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، مایکروسافت مدعی شده که تهران، پکن و مسکو احتمالا پیش از انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری آمریکا و سایر انتخابات مهم در سراسر جهان، به‌دنبال نفوذ و تلاش‌های مداخله‌جویانه جدید خواهند بود.

مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت (MTAC) همچنین در گزارش خود نوشت: انتظار می‌رود هر سه کشور در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای بالقوه و جاری، به‌دنبال شکل دادن به نتایج ژئوپلیتیکی به نفع خود هستند. در این میان، روسیه همچنان مهم‌ترین و قدرتمندترین تهدید برای انتخابات آتی ایالات متحده است و تاثیر در آن می‌تواند مسیر حمایت از کی‌یف و نتیجه جنگ اوکراین را تعیین کند.

این تحلیل می‌افزاید: برای ایران، روسیه و چین، این رئیس‌جمهوری بعدی آمریکاست که جهت درگیری‌ها و نتیجه آن را تعیین خواهد کرد. انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌‌جمهوری آمریکا می‌تواند نخستین انتخاباتی باشد که در آن، بازیگران مستبد به‌طور همزمان تلاش دارند در نتیجه انتخابات دخالت کنند و بر آن اثر بگذارند.

نویسندگان این گزارش همچنین ادعا کردند که احتمالا تلاش این سه کشور برای مداخله در پلتفرم‌های آنلاین به شکلی متفاوت از سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ خواه بود. امروزه ساختار رسانه‌های اجتماعی آمریکا بیش از گذشته تصویری‌ شده، و میم‌‌ها، گیف‌‌ها، پادکست‌‌ها، کلیپ‌های ویدیویی و اینفلوئنسرها، ابزارهای عملیات نفوذ امروزی هستند.

مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت با بیان اینکه «تاکنون شاهد هیچ‌گونه تاثیر قابل‌توجهی در انتخابات یا علاقه‌مندی از سوی بازیگران تاثیرگذار وابسته به تهران را شاهد نبوده‌ایم»، نوشتت: انتظار داریم که با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، این امر تغییر کند و احتمالا ایران یک بازیگر مُخرب باقی خواهد ماند که در مراحل پایانی و هدفمندتر چرخه انتخابات پیش‌روی آمریکا، مداخله خواهد کرد.

این گزارش در زمینه دخالت احتمالی پکن نیز ادعا می‌کند که چین در سه سال گذشته و به‌طور چشمگیری دامنه و پیچیدگی فعالیت‌های نفوذ آشکار و پنهان خود را در سراسر جهان افزایش و عملیات مخفیانه رسانه‌های اجتماعی خود را گسترش داده است. مسکو، تهران و پکن ممکن است استفاده از عملیات هک و نفوذ را به‌عنوان بخشی از عملیات خود علیه ایالات متحده در نظر بگیرند.