وام فوری | وام فوری آنلاین

خبر خوش برای متقاضیان وام فوری | این وام فوری ها بدون ضامن هستند

اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشورها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است. بخش زیادی از مفهوم کارآفرینی را شاید بتوان منحصر به فعالیت هایی دانست که در منزل و توسط زنان خانه دار انجام می شود.

خبر خوش برای متقاضیان وام فوری | این وام فوری ها بدون ضامن هستند
کدخبر : 15328
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام فوری یکی از تسهیلات بانکی وسوسه برانگیز است.در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود نقدینگی، مردم را تشویق به گرفتن وام فوری میکند. زوج های جوان و کار آفرینان برای شروع تازه می توانند از وام فوری برای تحول زندگی خود استفاده کنند. نیاز به وجه نقد برای شروع یا اتمام کاری باعث پیداکردن طرفداران زیادی برای وام فوری شده است. اخبار جدید از وام فوری را در ادامه بخوانید.

علی رغم اینکه پیشتر دبیر ستاد مشاغل خانگی اعلام کرده بود، برای برای دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی مشاغل مستقل خانگی یک ضامن کفایت می‌کند، اما در روند بررسی برنامه هفتم توسعه تصویب شد که وام‌های مشاغل خانگی از آوردن ضامن معاف شوند.

 با نگاهی به جوامع توسعه یافته متوجه می شویم که در تمام آنها سیاست های حمایتی از مشاغل خانگی و خرد سالهاست که در حال اجرا و پیگیری بوده و باور به نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی جامعه در آنها نهادینه شده است. از اجرای طرح های مشاغل خانگی در دنیا بیشتر از سی سال می گذرد و اکنون درصد زیادی از مشاغل در کشورهای توسعه یافته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

در برخی کشورهای فوق‌صنعتی مشاغل خانگی تا 23 درصد کل مشاغل این کشورها را شامل می‌شوند. در کشورهای بزرگ اقتصادی بخشی از زنجیره ارزش به خانه‌ها منتقل می‌شود و کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند بخشی از زنجیره ارزش خود را به خانه‌ها منتقل می‌کنند و این مسئله هم به نفع آن کارخانه‌دار و هم فردی است که در خانه نشسته و فعالیت اقتصادی و بخشی از تولید آن کارخانه را برعهده گرفته است.

مطابق اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی در حال حاضر برای مشاغل مستقل تا 150 میلیون تومان و مشاغل پشتیبان در ازای به کارگیری 40 نفر تا سقف 4میلیارد تومان وام پرداخت می‌شود. اما یکی از مسئله های مهم در بحث مشاغل خانگی بحث ضامن است.

آزیتا همتیان,‌ رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی پیشتر به میزان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای مشاغل مستقل تا 150 میلیون تومان و مشاغل پشتیبان در ازای به کارگیری 40 نفر تا سقف 4 میلیارد تومان وام پرداخت می‌شود که برای دریافت تسهیلات 150 میلیون تومانی توسط مشاغل مستقل خانگی یک ضامن کفایت می‌کند.

وی گفت: بانک مرکزی امسال اعتبار خوبی برای توسعه مشاغل خانگی اختصاص داده و مبلغ 4000میلیارد تومان تسهیلات در اختیار وزارت کار قرار داده است که از سوی بانک‌های عامل در این طرح به صاحبان کسب و کارهای خانگی با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 1401شورای پول و اعتبار مبلغ 3000میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه و ایجاد مشاغل خانگی تصویب کرد که 90درصد این منابع جذب شد و در سال جاری این مبلغ به 4000میلیارد تومان افزایش یافته است.

همواره یکی از مشکلات صاحبان مشاغل خانگی بحث تضامین بوده است که روزهای اخیر نمایندگان مجلس در بررسی برخی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصویب کردند که اعطای تسهیلات به متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی خُرد صرفاً بر مبنای اعتبارسنجی و اخذ سفته از متقاضی انجام شود.

در این جلسه تبصره4بند «پ» ماده 6 لایحه برنامه هفتم توسعه ذیل فصل «اشتغال» ارجاعی از کمیسیون تلفیق مجلس به رأی گذاشته شد و با موافقت دولت و کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب نمایندگان رسید که به شرح زیر است:

«اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد خانگی صرفاً بر مبنای اعتبارسنجی و با أخذ سفته از متقاضی انجام می‌پذیرد.»

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان