به دنبال حملات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونسیتی به غزه و حمایت‌های گسترده غرب از اسرائیل، بار دیگر مسئله دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان در کانون توجه قرار گرفت.

حجم ویدیو: 27.08M | مدت زمان ویدیو: 00:03:39
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فعالان فضای مجازی سخنرانی‌های عبدالوهاب المسیری پژوهشگر و نویسنده فقید مصری درباره مسائلی همچون یهودیت، صهیونیسم و مدرنیسم و... را در فضای مجازی منتشر کردند.

عبدالوهاب المسیری در یکی از سخنرانی های خود به راز دشمنی غرب با اسلام پرداخت. وی در این باره گفت: دشمنی غرب با اسلام برخاسته از دشمنی غرب با انسان است. این واقعیتی است که همیشه باید آن را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: در کنفرانسی در لندن درباره سقوط سکولاریسم حضور داشتم که یک خانم پژوهشگر از من پرسید آیا اسلام جستجوی هویت نیست؟ به او گقتم: خیر. مساله اسلام مساله برقراری عدالت بر روی زمین است.

المسیری ادامه داد: حاضران در کنفرانس از این سخن من یکه خوردند. زیرا مساله عدالت به مساله حقیقت مرتبط میشود‌. و حقیقت با مسائل مطلق در ارتباط است و در غرب مسائل مطلق ناشناخته هستند. در غرب همه چیز نسبی است نه مطلق.

این پژوهشگر مصری خاطرنشان کرد: از این رو، اگر کسی از برپایی عدالت بر روی زمین سخن بگوید، آنها(غرب) را به یاد گذشته شان می اندازد. زیرا آنها نیز یک زمان از برقراری عدل سخن می گفتند اما آنها معصومیت و انسانیت را از دست دادند.

وی تاکید کرد: اسلام آنها را به یاد گذشته شان و به یاد شرافت از دست رفته شان می اندازد. راز دشمنی غرب با انتفاضه نیز همین است.

المسیری گفت: در غرب باید پراگماتیک و عمل گرا باشی. ریچارد نیکسون رئیس جمهور آمریکا پس از ترک منصب ریاست جمهوری، مبلغی هنگفت بابت خانه اش به او پیشنهاد شد و او بلافاصله پذیرفت و خانه اش را در قبال دریافت مبلغی هنگفت فروخت. معاون رببس جمهور آمریکا که در انتخابات سال ۱۹۶۴ شکست خورد ، دو روز بعد در تبلیغات امریکن اکسپرس در تلویزیون ظاهر شد.

وی افزود: در غرب همه چیز قابل مذاکره و همه چیز قابل خرید و فروش است. یکی از اساتید درباره مدرنیسم میگوید: مدرنیسم به معنای نابودی تمام ارزشهای خلقت از جمله روایط خویشاوندی است. در مدرنیسم همه چیز قابل مذاکره است و همه چیز بازاری و قابل خرید و فروش است و در بازار نه شرافت وجود دارد و نه قهرمانی و نه حقیقت و نه عدالت.

این پژوهشگر مصری تصریح کرد: ما باید این مسائل را مد نظر قرار دهیم تا راز دشمنی شدید و سرسختانه غرب نسبت به اسلام را بدانیم. در واقع دشمنی غرب با اسلام، دشمنی با انسان است. و دشمنی با تمام کسانی که خواهان عدالت هستند خواه یهودیان و یا مسیحیان. زیرا این به معنای آن است که یک حقیقتی وجود دارد و یک پدیده به نام انسان که با دیگر پدیده های طبیعی متفاوت است. و غرب هیچگاه به چنین مساله ای اذعان نخواهد کرد.

عبدالوهاب المسیری پژوهشگر و نویسنده و دبیر عمومی سازمان کفایه بود. وی نویسنده دایره المعارف هشت جلدی درباره یهودیان، یهودیت و صهیونیسم است.

این دایرةالمعارف (به عربی: موسوعة الیهود والیهودیة والصهیونیة: نموذج تفسیری جدید) به زبان عربی، به منظور ارائه تحلیلی از خاورمیانه، با شکلی تحلیلی و روش شناختی به جای مجموعه دانشنامه‌ای از اطلاعات نوشته شده‌است. در این مجموعه او به بحران، تاریخ یهودیان و تاریخ صهیونیسم و همچنین تحلیلی عمیق از صهیونیسم، ایدئولوژی و عقاید آن و در نهایت اهداف این جنبش می‌پردازد.

زمینه‌های اصلی تحقیق المسیری عبارتند از: یهودیان، یهودیت و صهیونیسم. سکولاریسم و تعصب؛ فرهنگ غرب و معاصر؛ مدرنیسم و پست مدرنیسم ; نظریه ادبی و ادبیات تطبیقی. المسیری چندین مقاله در مورد ایده‌های خود نوشت، از جمله «جامعه منتخب، بار استثنایی» و «مردمی مانند دیگران». او برای کودکان نیز آثاری نوشته‌است.

عبدالوهاب المسیری در ۲ ژوئیه ۲۰۰۸ در قاهره درگذشت.