اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان شهریار از مشکلات و موانع تکمیل و معطل مانده ۳۰ ساله بیمارستان نیمه‌تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و دستور تکمیل آن طی یک سال را داد، اکنون دولتمردان با کار جهادی به این وعده جامه عمل پوشاندند و این بیمارستان صبح فردا (۲۸ آبان) با حضور آیت‌الله رئیسی افتتاح می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از ایرنا، نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولتِ آیت الله رئیسی، سنگ بنا و محوراساسی قرار گرفته، به گونه ای که با اهتمام ویژه رئیس جمهور برتکمیل پروژه های نیمه تمام، آبادانی و پیشرفت برای استان های مختلف به ارمغان آمده و از این رو شناسایی این پروژه ها در هر استان، کلیدی ترین محور سفرهای رئیس جمهور تعریف شده است.

دولت با بررسی های کارشناسی و تزریق منابع مالی کافی، اقدام به تکمیل و راه اندازی این پروژه ها کرد و پروژه هایی که دولت قبل بدون برنامه کلید زده، رها کرده بود و سالیان سال خاک می خورد را به نتیجه رساند که بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار یکی از این پروژه های زیر خاکی است.

اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که رئیس جمهور به نگین سرسبز غرب تهران سفر کرد و در آن سفر در گفت‌وگو با پیمانکار و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله بیمارستان نیمه تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و در همانجا دستور داد تا ظرف یک سال این بیمارستان تکمیل شود و در این زمینه وزارتخانه مربوطه را مکلف کرد تا همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند و با تکمیل بیمارستان زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.

حالا یک سال از آن دستور قاطع می گذرد و دولتمردان توانستند با کار جهادی و تلاش شبانه روزی به این وعده رئیس جمهور جامه عمل بپوشانند و با تامین اعتبار به تکمیل عملیات عمرانی و تجهیز این بیمارستان کمک کنند. تکمیل این پروژه نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که این رقم در سفر رئیس جمهوری به این شهرستان به تصویب رسید.

پایان رنج ۳۴ ساله

دولت صادق الوعد بر اساس وعده ای که داده بود، قرار است صبح یکشنبه، ۲۸ آبان مقارن با سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز گرامیداشت مقام پرستار، بر رنج ۳۴ ساله مردم پایان دهد و بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار را با حضور رئیس جمهور افتتاح کند که این گام بلند دیگری از سوی دولت مردمی در مسیر عدالت در سلامت است.

اصلی ترین سیاست ‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم، اجرای برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت و تلاش برای دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات سلامت به ویژه در نقاط کم برخوردار کشور تعریف شده و با همین رویکرد از ابتدای فعالیت این دولت، تا کنون بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده و این روند همچنان ادامه دارد.

شهرستان «شهریار» طی سال ها و دهه های گذشته، با توجه به تراکم بالای جمعیت از حیث تعداد تخت‌های بستری نسبت به استانداردهای موجود در سطح رضایت بخشی قرار نداشت که افزوده شدن بیمارستان امام خمینی (ره) به مجموع امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان، اقدام موثری در ارتقای شاخص های سلامت این منطقه خواهد بود.

با افتتاح این بیمارستان بخش بزرگی از نیازهای مردم شهریار تحقق خواهد یافت و بیماران از این پس، از خدماتی که از سوی بیمارستان در زمینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی و تصویربرداری ارائه می‌شود، بهره‌ می برند. شهرستان شهریار جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر دارد که با افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) پنج بیمارستان با ۸۴۰ تخت در این شهرستان فعال می‌شود.

احداث بیمارستان امام خمینی (ره) در مهرماه ۱۳۶۸ با تشکیل هیأت امنا و با حضور معتمدان و مسئولان شهرستان آغاز شد و قرارداد احداث بیمارستان در ابتدا با ۱۰۰ تختخواب و با زیر بنای ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۶ طبقه و یک درمانگاه ۶۰۰ متری بسته شد اما در حال حاضر بیمارستان و ساختمان های جانبی در مساحتی بالغ بر ۳۴ هزار متر مربع دایر شده و کل مساحت زمین بیمارستان ۸۷ هزار متر مربع است.

هم اکنون بیمارستان امام خمینی (ره) با ۳۰۰ تخت بستری در ۱۸ بخش بیمارستانی و یک درمانگاه با مساحت ۳۶۰۰ متر مربع در چهار طبقه آماده پذیرش بیماران است و از اول آبان ماه امسال به صورت آزمایشی شروع به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده است.

این بیمارستان شامل ۴۲ تخت بستری اورژانس؛ دو بخش با ۲۶ تخت بستری زنان و زایمان (در مجموع ۵۲ تخت بستری)؛ ۲۶ تخت بخش اطفال؛ سه بخش با ۲۶ تخت بستری جراحی (در مجموع ۷۸ تخت بستری)، ۱۰ تخت مراقبت های ویژه نوزادان، ۲۳ تخت مراقبت های ویژه، ۱۹ تخت مراقبت های ویژه قلبی، ۱۸ تخت دیالیز، ۱۰ تخت مراقبت های ویژه اطفال، ۱۰ اتاق عمل؛ دو بخش داخلی با مجموع ۵۲ تخت بستری، ۸ تخت LDR، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در ۴طبقه شامل بخش های تصویر برداری، آنژیوگرافی و پزشکی هسته ای است و همچنین در این بیمارستان در ماه های آینده مرکز جامع سرطان با پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی برای معالجه بیماران راه اندازی خواهد شد.

این پروژه اواخر سال ۹۷ از موسسه خیریه کوثر تحویل گرفته و در سال ۹۸ با پیشرفت ۸۶ درصدی به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شد. در شهریورماه ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم و طی سفر استانی رئیس جمهور و با دستور اکید ایشان، بودجه لازم به پروژه اختصاص یافت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برنامه ریزی فشرده و استفاده حداکثری از منابع فیزیکی و نیروی انسانی ، طی ۱۴ ماه تکمیل پروژه از ۷۶ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و ساخت بیمارستان تکمیل شد.

در مجموع برای ساخت این بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.