قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 28 آبان 1402 همانند اغلب روزها، تغییر چندانی ندارد و خودروهای داخلی و مونتاژی با نرخ‌های روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

قیمت خودرو درجا زد | قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبق پیش‌بینی‌ها قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت، در رکود کامل قرار داشت. بازار قیمت خودرو به خواب زمستانی رفته و گویا این خواب، فعلاً ادامه‌دار خواهد بود.او ادامه داد: «علی‌رغم اینکه خودروسازان داخلی،  عرضه خودرو را پایین آوردند و تلاش‌هایی مبنی‌بر التهاب بازار داشتند؛ اما بازهم نتوانستند یخ قیمت خودرو در بازار را بشکنند و همچنان رکود در محصولات داخلی به‌ویژه وارداتی، به چشم می‌خورد.»جعفری گفت:« با توجه به رونمایی‌هایی که برای محصولات وارداتی انجام می‌گیرد، در هفته آینده نیز احتمالاً بازار خودرو، رکودی که از هفته‌های گذشته شکل گرفته است را ادامه می‌دهد.»

قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه 28 آبان 1402 همانند اغلب روزهای گذشته، تغییر چندانی ندارد و تعداد انگشت‌شماری از محصولات بازار، افت و خیزهایی جزئی تجربه می‌کنند.

نرخ دلار در روز گذشته، با افت جزئی از کانال 51 هزار تومان فاصله گرفت و در محدوده 50 هزار و 500 تومان ثابت شد. همین امر احتمالاً قیمت برخی از خودروها را در بازار با تغییراتی مواجه کند. از سوی دیگر واردات خودروهای صفر کیلومتر که روز به روز تسهیل می‌شود، می‌تواند روی بازار خودروهای دست‌دوم وارداتی بسیار تأثیرگذار باشد.

بازار خودروهای داخلی از آغاز معاملات امروز، تغییرات چندانی ندارد؛ اما برخی از محصولات کاهش قیمت ناچیزی دارند.

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی نرخ 357 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته روی کانال 585 میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401 که ارزان‌ترین هاچ‌بک تولیدی ایران خودرو است، از چند هفته گذشته در محدود 580 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که امروز نیز با افت پنج میلیون تومانی، دوباره به نرخ 580 میلیون تومان بازگشت.

پژوپارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو حدود یک میلیون تومان ارزان شده و با 629 میلیون تومان معامله می‌شود.

در بازار خودروهای مونتاژی، میزان تغییرات قیمتی به مراتب کمتر گزارش می‌شود.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 735 میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می‌شود.

آریزو 5 توربوشارژ جدید سدان تازه وارد مدیران خودرو محسوب می‌شود که نسبت به روز گذشته حدود پنج میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و 85 میلیون تومان رسیده است.

فردا SX5 کراس‌اوور مونتاژی فردا موتورز بوده که 20 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و 190 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که امروز با افزایش 10 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، با قیمت یک میلیارد و 660 میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به ادامه روند کاهش‌های جزئی در نرخ دلار و نزدیک شدن آن به کانال 50 هزار تومان، همچنین تحویل خودروهای وارداتی ثبت سفارش شده از سوی دیگر احتمال می‌رود که با ادامه این روند، تغییراتی را در بازار خودرو ایجاد کند. البته که با توجه به رکود به وجود آمده در بازار، احتمال نوسانات قیمتی چشم‌گیر در بازار بسیار پایین است.

منبع: تجارت نیوز