سخنگوی کرملین چهارشنبه شب با تاکید بر ادامه همکاری دفاعی با ایران گفت که ادعاهای آمریکا درباره ارسال موشک از ایران به روسیه ارزش اظهار نظر ندارد.

واکنش کرملین درباره ادعای کمک موشکی ایران به روسیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی کرملین چهارشنبه شب با تاکید بر ادامه همکاری دفاعی با ایران گفت که ادعاهای آمریکا درباره ارسال موشک از ایران به روسیه ارزش اظهار نظر ندارد.

سخنگوی کرملین چهارشنبه شب به وقت تهران ضمن تأکید بر ادامه همکاری دفاعی روسیه با ایران، ادعای تازه  آمریکا درباره احتمال  ارسال موشک از ایران به روسیه را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه ایران در حال بررسی امکان ارسال موشک های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین است واکنش نشان داد. 

بر اساس این گزارش، آمریکا  و اوکراین در ماه‌های گذشته بارها ادعای انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را مطرح کردند. کشورهای غربی همچنین ادعا کرده‌اند که ایران ممکن است اقدام به ارسال موشک‌های بالیستیک به روسیه بکند.

این ادعاها بارها از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تکذیب شده است. مضاف بر این، اوکراین و کشورهای غربی هیچ‌یک مستنداتی در صحت این ادعاها ارائه نکرده‌اند.

پسکوف گفت:«فکر نمی‌کنم این  گونه سخنان ارزش اظهارنظر داشته باشد. ما در حال توسعه روابط خود با ایران از جمله همکاری دفاعی هستیم، اما درباره این موارد اظهار نظر نمی‌کنیم.»

«جان کربی» هماهنگ ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شده  بود که تهران ممکن است در حال بررسی ارسال موشک‌های بالستیک روسیه برای جنگ با اوکراین باشد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا  با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعایی پهپادها پاسخ داده، تاکید کرد‌ که تهران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی به منظور استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

 چندی قبل نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره همکاری‌های نظامی ایران و روسیه گفت: «این همکاری‌ها کاملا مشروع است و برخلاف خواسته دشمنان ایران و روسیه ادامه خواهد یافت. ما این حق را داریم که همکاری‌های نظامی خود را گسترش دهیم و بخش‌های نظامی دو کشور هم با یکدیگر تعامل و همکاری نزدیک دارند.»

منبع: فارس