مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران با حضور سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک برگزار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: نباید به هوش‌ مصنوعی به‌عنوان تهدید نگاه کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار نیکو اصغری:مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران با حضور سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک برگزار شد.

مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران با سخنرانی سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک و نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک، آغاز شد.

صادق‌نژاد با تشکر از تمام دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات،‌ گفت:« چهار روز با برگزاری دهمین دوره مسابقات همراه شما بودیم. ما امسال شاهد حضور ۱۵۲ تیم در قالب ۱۸ لیگ در این دوره از مسابقات بودیم. جا دارد که از مدیریت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تشکر کنیم که در این مدت ما را تحمل کردند و به صورت تمام و کمال با ما همراهی کردند تا این رویداد برگزار شود و همچنین از اعضای محترم داوران، کمیته ملی رباتیک ایران و حامیان برنامه کمال تشکر را داریم.»

او در ادامه گفت:« مسابقات جهانی امسال در مرداد ماه ۱۴۰۳ در کشور برزیل برگزار می‌شود و برگزیدگان امروز جواز ورود در این مسابقات را اخذ می‌کنند. امیدوارم با کمک صاحبان صنایع و بخش‌های خصوصی و دولتی حمایت خوبی از تیم‌های اعزام به مسابقات جهانی داشته باشیم و با آمادگی بالاتر در این مسابقات حضور پیدا کنیم.»

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در این رویداد حضور داشت؛ او در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین گفت:« انسان بدون نقش در فناوری هوش‌مصنوعی نیست. چراکه پایه اطلاعاتی وجود دارد که با روش‌های نوین و جدید شناخته می‌شود و تجزیه و تحلیل و ترکیب می‌شود و می‌تواند ما را نسبت به مسائل با سرعتی متفاوت آگاه کند.»

آقامحمدی در ادامه گفت:«‌ما باید به استقبال هوش‌مصنوعی برویم. باید گفت از هر فناوری ممکن است سوء‌استفاده‌هایی صورت گیرد و نباید آن‌ها را به چشم تهدید دید. ما باید نسبت به این فناوری آگاه باشیم تا بتوانیم در این حوزه پیشتاز باشیم.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت:« خوشبختانه در حال حاضر در کشور نسبت به این موضوع حساسیت وجود دارد. این قبیل رویدادها نوعی درگیری ذهنی ایجاد می‌کند تا بتواند مردم ایران را در جریان قرار دهد و بحث‌های مربوط به متاورس، هوشمندسازی و هوش مصنوعی در سازمان‌ها، بنگاه‌ها و شرکت‌ها در کشور دنبال می‌شود و به نظر من ایران می‌تواند در این حوزه در بین ۵ کشور برتر قرار گیرد.»

منبع:خبر آنلاین