ایرنا- روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در تماس اعلام نشده خود با رئیس رژیم صهیونیستی در اواخر اکتبر از وی خواسته است که اسرائیل در غزه "جنایت" نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "واشنگتن پست", به گزارش این روزنامه، یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد که پاپ فرانسیس در این گفتگو اعلام کرده که " پاسخ به ترور از طریق ارتکاب به جنایت ممنوع است. "

بنا بر گزارش‌ها، هرتزوگ در برابر این خواسته پاپ ادعا کرده که اقدامات اسرائیل در غزه به منزله دفاع از خود است و پاپ پاسخ داده که مسئولین حملات ۷ اکتبر باید مسئول شناخته شوند، نه غیرنظامیان.

طبق آمار مقامات فلسطینی, حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه که پس از ۷ اکتبر آغاز شد تاکنون بیش از ۱۵ را در غزه به شهادت رسانده است. این درحالی است که در حملات حماس در ۷ اکتبر حدود یک هزار و ۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند.

به گزارش ایرنا, مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.