شب گذشته را باید یکی از شب‌های خاص در نبردهای نابرابر میان مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی در شمال غزه ارزیابی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 در طول ۷۲ ساعت گذشته رزمندگان فلسطینی با در پیش گرفتن سیاست آفندی و خروج از لاک پدافندی در تمام محورها به محل استقرار و مواضع صهیونیست‌ها حمله کرده و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند. در حالی که روز یکشنبه را باید در حوزه تلفات برای صهیونیست‌ها بی‌سابقه ارزیابی کرد، نبردهای بامداد دوشنبه نیز در طول دو ماه گذشته در نوع خود بی‌نظیر بوده تا جایی که برخی رسانه‌های صهیونیستی زبان به اعتراف گشوده و قابلیت و قدرت رزمی رزمندگان مقاومت را بی‌نظیر و غافلگیر کننده دانستند؛ البته آنها فقط خجالت کشیده که بگویند نظامیان پخمه و مدعی صهیونیستی مانند گنجشک شکار رزمندگان فلسطینی می‌شوند.

هرچند در مورد تلفات وارد شده به نظامیان صهیونیست شاهد مخفی کاری و سکوت عجیب رسانه‌ها و مقامات ارتش کودک‌کش هستیم اما آمارهایی به دست اتاق عملیات مقاومت رسیده نشان می‌دهد که نبردها در چندین محور مختلف در شمال، شرق و جنوب با شدت هرچه تمام‌تر ادامه داشته و بیشترین درگیری‌ها نیز در محله شیخ رضوان بوده که در آنجا اشغالگران متجاوز صهیونیست تلفات بی‌سابقه‌ای متحمل شده‌اند. منابع فلسطین تاکید می‌کنند که هماهنگی‌ها میان گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در عالی‌ترین سطح خود ادامه دارد و آنها بامداد امروز موفق شدند در غرب غزه تروریست‌های اسرائیلی را تا اتوبان ساحلی عقب رانده و ناچار به فرار کنند.

تیم‌های ۴ نفره و ۵ نفره مقاومت شب گذشته به دسته‌های بزرگ ۲۰ تا ۳۰ نفره تبدیل شده و درسی فراموش نشدنی به دشمن صهیونیستی دادند. ارتش کودک‌کش که به شکل بی‌سابقه‌ای غافلگیر شده بود و از چند محور هدف حمله قرار گرفته و راهی برای فرار نداشتند در ۷۲ ساعت گذشته به میزان بسیار زیادی از گلوله‌های دودزا استفاده کرده که عموماً با هدف عقب کشیدن تلفات خود یا کور کردن دید و تیر رزمندگان مقاومت صورت گرفته است. حجم استفاده گلوله‌های دودزا نشان از نامناسب بودن شرایط برای دشمن صهیونیست دارد.

در این میان دشمن صهیونیستی در تلاش برای شایعه‌سازی و خبرسازی در مورد پیشروی‌هایش اقدام به گفتن دروغ‌هایی کرد که که معمولاً استاد گفتن این دروغ‌ها در این شکل و حجم و اندازه است. در حالی که پیشروی‌های رزمندگان مقاومت و عقب راندن دشمن باعث شد تا در طول دو روز گذشته حملات سنگین و بی‌سابقه موشکی و راکتی از شمال غزه به سمت شهرک‌های اطراف و همچنین مرکز فلسطین اشغالی صورت بگیرد شایعاتی مبنی بر تصرف کامل غزه توسط ارتش کودک‌کش صهیونیستی نشان از فلاکت آنها و شکست‌های پیاپی از رزمندگانی داشت که نه تنها در محاصره هستند، بلکه به لحاظ تسلیحات و تجهیزات ۱۰ درصد توان دشمن را ندارند اما به لحاظ ایمان و اراده و انگیزه هزار برابر دشمن صهیونیستی قابلیت داشته و به همین دلیل ضربات بی‌سابقه و تاریخی را به دشمن وارد می‌کنند.

اما بر اساس خبرها و اطلاعیه‌های صادر شده در روز دوشنبه توسط گردان‌های قسام می‌توان تلفات دشمن صهیونیستی را اینگونه ارزیابی کرد که از صبح روز دوشنبه تا این لحظه، ۵ دستگاه تانک و ۵ نفربر ارتش صهیونیستی را در محور شرق غزه با راکت‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است. این گردان‌ها همچنین بیان داشت که مجاهدان آن از مسافت صفر توانسته‌اند چند نظامی صهیونیستی را در منطقه شیخ رضوان از پای درآوردند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگردند. 

شاخه نظامی حماس همچنین طی بیانیه دیگری از حملات موشکی به تجمع نظامیان صهیونیست در شرق شهرک «ماجین» خبر داد. قسام صبح امروز نیز اعلام کرد که شهرک «نیریم» را هدف راکت‌های کوتاه برد «رجوم» با عیار ۲۱۴ میلیمتری قرار داده است. هنوز روز تمام نشده و باید شاهد تلفات بیشتر صهیونیست‌ها باشیم. از سوی دیگر فرمانده ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفته که در حال انجام یک عملیات در منطقه خانیونس است، جایی که به لحاظ میدان نبرد و وسعت منطقه شاهد رقص بی‌نظیر موشک‌های ضد زره و انهدام پیاپی زره پوش‌های صهیونیست خواهیم بود.