خبرنگار العالم تاکید کرد که طبق نوشته روزنامه اسرائیلی آحارونوت، رئیس بخش توزیع سلاح در وزارت به اصطلاح امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در اعتراض به روند توزیع سلاح بین شهرک‌نشینان استعفا کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فارس صرفندی خبرنگار العالم گفت: این مقام مستعفی بر این باور است که هدف از توزیع سلاح بین شهرک نشینان دفاع از خود نیست، بلکه هدف اصلی تبدیل کردن آنها به شبه نظامیان خرابکاری است که در خدمت بن گویر باشند.

خبرنگار العالم افزود: مطبوعات اسرائیل به طور گسترده درباره اختلافات داخل کابینه نظامی اسرائیل بین یوآو گالانت، وزیر جنگ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم پرداخته اند.

به نوشته این مطبوعات، گالانت مدتی است که گویی در تحولات جنگ حضور ندارد و این نتانیاهو است که بدون مشورت با او تصمیم می گیرد و کار به جایی رسیده که نتانیاهو مانع ورود گالانت به دفترش در وزارت جنگ شده است.

فارس صرفندی به برخی افشاگری‌ها درباره اظهارات رئیس شاباک مبنی بر تلاش برای ترور رهبران حماس در لبنان و قطر و ترکیه اشاره کرد و گفت: برخی بر این باورند که انتشار چنین اخباری در مطبوعات اسرائیلی، به منظور ترغیب رهبران مقاومت فلسطین در کشورهای اطراف به بازگشت به آتش‌بس است.

منبع: العالم