پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همزمان با دور جدید حملات و جنایات صهیونیست‌ها در غزه پایگاه ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از تحلیلگران مسائل امنیتی برقراری آتش‌بس اخیر در غزه، را «پیروزی خالص برای حماس» توصیف کرده است.

وبسایت ای‌بی‌سی نوشته: تا قبل از آتش‌بس مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی هر دو تأکید می‌کردند از وقفه در جنگ حمایت می‌کنند و نه برقراری آتش‌بس عمومی، چراکه به باور آنها آتش‌بس می‌توانست به نفع حماس باشد. با وجود این، تمدید وقفه‌های کوتاه‌مدت در جنگ غزه موجب شد عملا به مدت یک هفته آتش‌بس برقرار شود.

میک مالروی، معاون سابق مشاور وزیر دفاع آمریکا در خاورمیانه به ای‌بی‌سی گفت آتش‌بس یک هفته‌ای برای حماس چه از نظر نظامی و چه از نظر سیاسی، پیروزی خالص بوده است.او گفت: به نظر من اسرائیل می‌دانست این اتفاق خواهد افتاد اما  برگرداندن گروگان‌ها برای‌شان ارزش داشت.جمع‌بندی مالروی و دیگر تحلیلگران مسائل امنیتی که با ای‌بی‌سی گفت‌وگو کرده‌اند این است که حماس احتمالا از آتش‌بس موقت برای تجدید قوا، تقویت تسلیحاتی و تغییر جایگاه نیروهایش در غزه استفاده کرده است.

ای‌بی‌سی نوشته با آن‌که ارتش اسرائیل اقدام به تخریب ساختمان‌های زیادی در شمال غزه کرده اما هنوز مشخص نیست چه مقدار از زیرساخت‌های نظامی حماس تخریب شده‌اند.

​​​​​​​رابرت آبرامز با تأیید این دیدگاه تصریح کرده است: هر چه آتش‌بس بیشتر طول می‌کشید،حماس فرصت تقویت تسلیحاتی، تأمل دوباره و تجدید قوای بیشتری می داشت.روز جمعه در پنجاه و ششمین روز از آغاز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به این منطقه از سر گرفت.چند روز قبل‌تر هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیست‌ها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند. وزارت بهداشت غزه خبر داد در جریان حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی، ۱۷۸ نفر شهید و ۵۸۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد رژیم صهیونیستی، آغازگر تجاوز بوده و حماس فقط به این تجاوز پاسخ داده است. حمدان با بیان این‌که صهیونیست‌ها روز گذشته با درخواست آزادی۱۰سرباز زن که اسیر بودند، عمدا واسطه‌ها را گمراه کردند، گفت: سیاست اسرائیل در دروغگویی از زمان آغاز حملات ادامه دارد و آمریکایی‌ها نیز روایت آنان را تأیید می‌کنند.