اصلاح‌طلبان درک کرده‌اند که گفتمان قالیباف نه از سر افراط است و نه تفریط. او از حکمرانی نو سخن می‌گوید و در عین حال با وادادگی در برابر غربی‌ها مخالف است.

پشت پرده حمله اصلاح‌طلبان به قالیباف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سایت فردا: اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا به رقیب خود یعنی جبهه اصولگرایی بتازند. آنها در این مسیر از روش‌های منطقی و اخلاقی انتخاباتی استفاده نمی‌کنند و نمی‌کوشند تا با ارائه برنامه، مخاطبان خود را مجاب به رأی‌دادن کنند بلکه سعی می‌کنند با حربه‌هایی مردم را نسبت به رقیبشان بدبین کنند. در این گزارش چند حربه آنها در مسیر انتخابات مجلس دوازدهم بررسی می‌شود.

نخستین حربه اصلاح‌طلبان ایجاد دو قطبی با محوریت خودشان و نیروهای سوپرانقلابی است. اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند سوپرانقلابی‌ها به جای اصولگرایان جا بزنند و به نوعی نقدهایی که به آنها وارد می‌کنند را به کل جریان اصولگرایی تعمیم می‌دهند. در واقع اصلاح‌طلبان در اینجا مشغول دادن آدرس غلط هستند و به هیچ وجه واقعیت جریان اصولگرایی را نمی‌بینند و صرفا طیفی محدود را به مثابه کل جریان اصولگرایی می‌گیرند. نتیجه چه می‌شود؟ اینکه مثلا وقتی آنها از سیاست خارجی دولت مورد حمایت خود دفاع می‌کنند و به نوعی می‌خواهند برجام را برگ برنده خود اعلام کنند، به دروغ می‌گویند اصولگرایان برجام را آتش زدند. یا وقتی خود را اهل مذاکره معرفی می‌کنند، تمام اصولگرایان را مدافع بالارفتن از دیوار سفارت عربستان معرفی می‌کنند و... آنها قطب مقابل خود را نیروهایی تندرو قرار داده‌اند تا بتوانند از گفتمان خود در برابر آنها دفاع کنند وگرنه خودشان هم می‌دانند اگر بنا بود قطب مقابل خود را بدنه اصیل اصولگرایی که باور به عقلانیت انقلابی قرار می‌دادند، ضعف‌هایشان بسیار آشکار می‌شد.

آنها برای مواجهه با نیروهای اصیل اصولگرایی که باور به عقلانیت انقلابی دارند راه دیگری برگزیده‌اند: تخریب، هجمه گسترده و تحریف واقعیت‌ها. به این معنا که اصلاح‌طلبان هر دستاوردی که برای مثال در مجلس یا دولت رخ داده است را وارونه نشان می‌دهند. آنها یا مصوبات راهگشای مجلس را را نادیده می‌گیرند یا اگر نمی‌توانند نادیده بگیرند، قلب واقعیت می‌کنند و سخنانی خلاف واقع درباره دستاوردهای مجلس یازدهم به مردم ارائه می‌کنند.

آنها شخص قالیباف را نماد عقلانیت انقلابی و اصولگرایی می‌دانند و به همین دلیل یکی از محورهای مورد هجمه خود را قالیباف قرار داده‌اند و هر مشکلی در کشور وجود دارد را بر دوش او می‌اندازند تا مردم تصور کنند مسئول همه مشکلات ولو آنهایی که ناشی از عملکرد دولت و مجلس قبل است، قالیباف است!

اصلاح‌طلبان درک کرده‌اند که گفتمان قالیباف نه از سر افراط است و نه تفریط. او از حکمرانی نو سخن می‌گوید و در عین حال با وادادگی در برابر غربی‌ها مخالف است، او می‌تواند با جوانان به خوبی حرف بزند اما اصول را کنار نمی‌گذارد؛ گفتمانی که این روزها جامعه بیش از هر گفتمان دیگری طالبش است. با این اوصاف اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا هرگونه فضاسازی علیه او را شکل دهند تا این میان خود را در نگاه عمومی برجسته کنند؛ هرچند نمی‌توانند زیرا عملکرد نامناسب آنها آنقدر پررنگ است که بعید است هیچ یک از مردم فراموششان شود.