معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت مسکن در قالب طرح صنعت‌شهرها برای کارگران و کارکنان کارخانجات صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

این دسته از کارگران خانه دار می شوند | سورپرایز دولت برای مسکن کارگران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در تأمین زمین و ساخت مسکن  باید به دنبال شناسایی فرصت بهبود از طریق بررسی تجارب قبلی و ارائه یک الگوی مناسب و علمی باشیم.

به گفته وی  نیازهای موجود در مناطق مختلف کشور اعم از مناطق صنعتی و همچنین سازمان‌ها و نهادهایی را که در پی تأمین مسکن برای کارکنان خود هستند، به عنوان مبنا در نظر گرفته و بر اساس نیازهای دقیق و واقعی این مجموعه‌ها اقدام به مسکن‌سازی خواهیم کرد.

او افزود: این راهکار ناظر به توجه به این موضوع اساسی است که مناطق و محلات مختلف کشور، تفاوت‌ها و تمایزهای جدی‌ای در زمینه نیازها و مسائل‌ آنها با یکدیگر دارند و نمی توان برای همه آنها در حوزه زمین و مسکن نسخه عام و واحدی در نظر گرفت.

مالکی بیان  کرد: در همین  راستا با توجه به وجود کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی، کارکنان و نیازهای آنها، فرصت بهبود در این زمینه این گونه معنا و امکان تحقق پیدا می‌کند که با لحاظ مسائل واقعی مجموعه‌های صنعتی و برآورد دقیق نیازهای آنها، اقدام به مسکن‌سازی کنیم؛ موضوعی که هم اکنون تحت عنوان «صنعت شهرها» و در قالب طرح «همیارصنعت» در حال اجراست.

او افزود: در واقع، نیازهای واقعی کارخانه‌ها و کارکنان و کارگران آنها به مسکن، دقیقاً این کارکرد را به همراه دارد که به آسیب تجارب قبلی دچار نشویم و بتوانیم با مطالعه و تحقیق اصولی در این زمینه، الگوها و نمونه‌های موفقی را طراحی، اجرا و معرفی کنیم.

مالکی گفت: تأمین زمین و ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها نیز نمونه دیگری از مسکن‌سازی بر اساس احصای نیازهای واقعی است.

منبع:خبر آنلاین