روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد که تعداد سربازان مجروح بسیار بالاتر از آمار اعلام شده توسط ارتش است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه هاآرتص نوشت، شکاف بزرگی میان تعداد سربازان مجروح که ارتش درباره آن صحبت می‌کند و آمار بیمارستان‌ها وجود دارد. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ ۱۰۵۸۴ سرباز و غیرنظامی مجروح را معالجه کرده‌است که البته از این تعداد ۱۳۱ نفر فوت کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه برای اولین بار از زمان جنگ اعلام کرد که ۱۵۹۳ سرباز مجروح شده‌اند که حال ۲۵۵ تن از آن‌ها وخیم است.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که ارتش با انتشار بیانیه‌هایی درباره تعداد سربازان مجروح و وضعیتشان مخالف است، اما از طریق بررسی بیمارستان‌هایی که سربازان مجروح در آنجا معالجه شده‌اند می‌توان به شکاف بزرگ بین بیانیه‌های ارتش و بیانیه‌های بیمارستان‌ها پی برد.

به عنوان مثال در بیمارستان برزیلای از هفت اکتبر ۱۹۴۹ سرباز معالجه شده‌اند. ۱۷۸ سرباز در بیمارستان اسوتا در اشدود، ۱۴۸ سرباز در بیمارستان ایخیلوف، ۱۸۱ سرباز در بیمارستان رمبام، ۲۰۹ سرباز در هداسا، ۲۸۷ سرباز در بلنسون، ۱۳۹ سرباز در تسیدیک، ۱۰۰۰ سرباز در سوروکا و ۵۰۰ سرباز در بیمارستان شیبا معالجه شده‌اند.

این روزنامه اعلام کرد: بررسی دلیل این شکاف بزرگ بین بیانیه‌های ارتش و بیمارستان‌ها دشوار است. در بیشتر بیمارستان‌ها مرکز پزشکی برای تعامل با جنایتکاران جنگی دارند. فرق زیادی نیز بین بیانیه‌های ارتش و بیمارستان‌ها در مقایسه با بیانیه‌های وزارت بهداشت وجود دارد. از هفتم اکتبر ۱۰۵۸۴ سرباز و غیرنظامی مجروح شده‌اند که حال ۴۷۱ تن از آن‌ها وخیم است. وضعیت ۲۰۶ تن نیز نامشخص است. زمانی که ببینیم بخش عظیمی از قربانیان جنگ از سربازان هستند قبول تعداد مجروحان اعلام شده توسط ارتش دشوار است. از دوشنبه ارتش اسرائیل آمار سربازان مجروح را هر روز آپدیت می‌کند.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرده بود که ۵۰۰۰ سرباز ارتش در جنگ زخمی شده‌اند که ۲۰۰۰ تن از آن‌ها معلول شده‌اند. اما این روزنامه مجددا این آمار را کاهش داد و اعلام کرد که تنها ۲۰۰۰ سرباز مجروح شده‌اند.

به دنبال عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر جنگ غزه شروع شد و امروز(دوشنبه) در شصت و ششمین روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا و محله‌های شرقی شهر غزه در شمال و در شهر خان یونس در جنوب ادامه دارد.