اقدام ارتش یمن در هدف قرار دادن یک کشتی نروژی که محموله نفتی را به بنادر فلسطین اشغالی حمل می‌کرد، نشان داد معادله‌ای که چند روز پیش رهبری یمن تعیین و ارتش این کشور اعلام کرد، حالا به مرحله عملیات رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اقدام ارتش یمن در هدف قرار دادن یک کشتی نروژی که محموله نفتی را به بنادر فلسطین اشغالی حمل می‌کرد، نشان داد معادله‌ای که چند روز پیش رهبری یمن تعیین و ارتش این کشور اعلام کرد، حالا به مرحله عملیات رسیده است. این اقدام ارتش یمن، در شرایطی که امریکا و اروپا دوش به دوش رژیم کودک‌کش صهیونیست ایستاده و مدام تهدید و تاکید می‌کند که از دریانوردی و کشتیرانی در دریاها و تنگه‌ها حفاظت و حمایت می‌کند، آن‌ها در بد مخمصه‌ای قرار داده است. برای دانستن ابعاد این بحران و مشکل نیاز به واکاوی بسیار زیاد نیست و کافیست نگاهی به ادعاهای رژیم تروریستی آمریکا در مورد مسئولیت و ماموریت در تامین امنیت دریانوردی و برقراری حتمی این امنیت در هر صورت ممکن داشته باشیم.

آمریکا عملاً نتوانست این مهم را انجام دهد و انتظار نداشت که یمنی‌ها اطلاعات دقیقی از محموله‌ها و کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند داشته باشند. برقراری معادله ورود غذا و دارو به غزه در برابر آزادی عبور و مرور کشتی‌های حامل کالا به بنادر فلسطین اشغالی، معادله مهم و تاریخی است که به سادگی نه شکسته می‌شود و نه کسی می‌تواند ارتش یمن را بابت آن مورد حمله قرار دهد. آمریکا و اروپا پس از مرحله اول معادله دریا در برابر جنگ، گفتند که کشتی‌های خود را بنادر فلسطین می‌فرستند تا کالاهای مورد نیاز صهیونیست‌ها را جابجا کند اما آنها در بدبینانه‌ترین محاسبات خودشان هم فکر نمی‌کردند که یمنی‌ها تا این اندازه اراده شلیک داشته باشند و بتوانند میان این همه کشتی عبوری نفتکش نروژی که حامل مواد نفتی به مقصد بندر اشغالی اسدود در ساحل مدیترانه بود را هدف قرار دهند.

تاثیرات این اقدام ارتش یمن در همین یکی دو هفته آینده مشخص خواهد شد. رژیم صهیونیستی بیش از ۹۰ درصد مایحتاج خود را از خارج و از طریق دریا وارد می‌کند و خطوط کشتیرانی این رژیم نقش مهمی در تامین امنیت غذایی و اقتصادی مهاجران صهیونیست چند ملیتی دارند. سیر کردن شکم ۷ میلیون صهیونیست مهاجر و ۴ میلیون فلسطین ساکن کرانه باختری با توجه وسعت بسیار کم سرزمین‌های اشغالی که در آن انبارداری و نگهداری مواد غذایی بسیار سخت بوده و تولید داخل نیز در حوزه محصولات استراتژیک به هیچ عنوان قابل انجام نیست، بنابراین به زودی شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود.