پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جوان: هنوز نگاه راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری «پاسخ عملی» درخور نیافته است/ هشدار نسبت به تاثیر تشتت اصولگرایان بر مشارکت

از اولین روز‌های سال جاری که موضوع انتخابات مجلس دوازدهم در افق سیاسی ایران اسلامی پدیدار شد، رهبر معظم انقلاب، محور و مطلع راهبرد خویش را، تلاش برای «مشارکت گسترده» قرار دادند.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: مع‌الأسف به رغم نزدیک شدن فصل تحولات انتخاباتی ایران، هنوز نگاه راهبردی و حساسیت مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری «پاسخ عملی» درخور نیافته است و نه تنها تکاپوی فراگیر برای فراهم ساختن سازوکار و ملزومات مشارکت گسترده به چشم نمی‌خورد که طیفی از مدیران و دستگاه‌هایی که در خط مقدم لجستیک ملزومات گرم ساختن فضای انتخابات و امیدآفرینی میان مردم قرار دارند، ناخواسته در زمین جبهه معارض مشارکت مردمی بازی می‌کنند و از این طریق در رفتار و رویکرد خویش بر بیم و دغدغه نیرو‌های دلسوز و دوستدار انقلاب در مسیر انتخابات می‌افزایند.

بی شک دولت بر حسب امکانات و ابزار‌ها و اختیاراتش در گستره ایران زمین، مؤثرترین نهاد در تحقق راهبرد مشارکت عمومی در انتخابات است.

تصمیم‌ها و تمهیدات دولتمردان به ویژه دستگاه‌های ذی‌ربط در اوضاع اقتصادی و معیشتی جامعه یک فاکتور غیرقابل انکار در شکل‌دهی به رفتار جامعه است، به‌گونه‌ای که به باور اغلب سنجش گران اجتماعی، خروجی تصمیم‌ها و عملکرد اقتصادی دولت در زمینه تورم و گرانی طی سه ماه آینده مستقیماً بر قضاوت و انگیزه انتخاباتی شهروندان اثربخش خواهد بود.

واقعیت غیرقابل انکار در مسیر انتخابات مجلس دوازدهم این است که جریان اصولگرایی اکنون نیروی مسلط بر صحنه سیاست است و بالطبع بخش غالبی از افکار عمومی به ویژه لایه‌های دوستدار انقلاب و نظام، فضای انتخابات را از دریچه عملکرد این گروه‌ها رصد می‌کنند. اهمال و ضعف در ارائه «یک گفتمان فراگیر و منسجم» از سوی این جریان و تشتت آنها، بدون تردید پیامدهایش را در قالب ریزش بدنه نیرو‌های انقلاب و نهایتاً تهدید کلیت «راهبرد مشارکت گسترده» نمایان خواهد کرد.