کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر جنگ غزه قطع شود به زیان اسرائیل است و آمریکایی‌ها می‌خواهند در شرایطی جنگ تمام شود که صهیونیست‌ها در موضع قدرت باشند.

منصوری: اگر جنگ غزه قطع شود، به زیان اسرائیل است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جواد منصوری کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ادامه جنگ در غزه اظهار کرد: صهیونیست‌ها صد در صد ضربات سنگینی را از لحاظ مهاجرت معکوس، انزوای بین المللی و اقتصادی و حتی وضعیت داخلی شان می بینند.

وی افزود: در صورت قطع جنگ ممکن است در داخل اسرائیل جنگ داخلی میان گروه‌های حاضر در این کشور پیش آید.

منصوری گفت: برخی کشورها ترجیح می‌دهند درخصوص تحولات غزه به صورت علنی موضع گیری نکنند. برخی از کشور‌ها هم مثل الجزایر، مغرب، پاکستان و حتی افغانستان موضع گیری‌هایی داشتند. بیشتر کشور‌های حاشیه خلیج فارس بودند که به سکوت رضایت دادند و آن‌ها نیز در واقعیت از وضعیت ناراحت هستند.

منصوری اظهار کرد: دلیل این ناراحتی نیز آن است که اکنون نه به عقب می‌توانند بروند و نه به آینده فکر کنند، یعنی نه می‌توان آن روابطی را که تنظیم کرده و روی آن سرمایه گذاری کرده بودند را کامل بر هم بزنند و نه حتی توانایی دارند که موضع واقع بینانه و حق طلبانه‌ای را به نفع ملت فلسطین بگیرند.  

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: صرف نظر از این که آن‌ها مسلمان هستند یا خیر اکنون به عنوان نمونه مشاهده می‌کنیم مثلا بولیوی روابط خود را با صهیونیست‌ها کامل تعطیل کرد. نه کشور عربی و نه اسلامی هستند اما  کشور‌های اسلامی حاضر به انجام این کار نشدند.

وی گفت: البته شاید منتظر آن هستند که ببینند در آینده چه اتفاقاتی پیش می‌آید در عین حال توجیه قابل قبولی هم برای این سکوت خود ندارند.

وی در انتها گفت: اکنون تصویر روشنی از قطع جنگ وجود ندارد. امروز اگر جنگ قطع شود قطعا به زیان اسرائیل است و آمریکایی ها می‌خواهند در شرایطی جنگ قطع شود که صهیونیست‌ها در موضع قدرت باشند. به طور کلی آمریکایی‌ها تمایل به اتمام جنگ دارند، اما نه به هر قیمتی.