مدیر مسئول پایگاه خبری«نامه نیوز» با اشاره به تغییر نام معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات می گوید: امیدواریم این تغییر نام نقطه عطفی برای حمایت هر چه بیشتر از رسانه های برخط و رسانه هایی که واقعا تولید محتوا دارند و اثرگذار هستند، باشد و هر چه زودتر قوانین و مقررات مربوط به این تغییرات به تصویب برسد، تا معاونت امور رسانه و تبلیغات بتواند اهدافی مدنظر را دنبال کند.

مدیر مسئول«نامه نیوز»: امیدواریم عنوان جدید معاونت «امور رسانه ای و تبلیغات» نقطه عطفی برای حمایت هر چه بیشتر از رسانه های برخط و تاثیر گذار باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی پورمحمدی مدیر مسئول پایگاه خبری نامه نیوز با استقبال از تغییر نام معاونت مطبوعاتی به شفقنا می گوید: به نظرم این تغییر عنوان باید در سال های قبل می افتاد و تصمیم درست و به جایی است. در دنیا شاهدیم تمرکز بیشتر بر بحث مدیا است تا مطبوعات. در ایران هم رسانه های آنلاین و برخط رو به پیشرفت بودند و وظیفه اطلاع رسانی پیدا کرده اند. اما مرکز و یا نهادی که بتواند متولی ساماندهی این رسانه ها باشد، نبوده به همین خاطر این تغییر عنوان تصمیم درستی بود.

او ادامه می دهد: یکی از وظایف معاونت مطبوعاتی در گذشته ارتباط رسانه با حاکمیت بود. بحث حمایت از رسانه ها چه حمایت مالی و غیر مالی و بحث نظارت بر رسانه ها در مواقع عادی و بحران بوده است. حال باید ببینیم این وظایف با رسانه ها به شکل وسیع تر، چه تغییراتی می کند و باید این مساله شفاف شود که آیا این وظایف همچنان با همه رسانه ها پابرجاست؟

این مدیر مسئول بیان می کند: موضوع بعدی در بحث وظایف این است که ظاهرا ساماندهی تبلیغات و کانال ها و شرکت های تبلیغاتی در همه ابعاد و در فضای مجازی و شبکه های مجازی به وظایف این معاونت اضافه شده است. نکته ای که باید به آن توجه شود اینکه، فضای کسب و کار در حوزه تبلیغات در عین نزدیکی که با فضای رسانه و مطبوعات به ظاهر دارد، فضای متفاوتی است و سیاستگذاری و مدیران مرتبط با این حوزه را می طلبد. اگر این سیاست‌گذاری و مدیریت به درستی انجام نشود، ممکن است تبعات خوبی نداشته باشد.

او ادامه می دهد: مساله بعدی چگونگی پیوند این حوزه است که لازم و ملزوم یکدیگرند. هر دو حیات شان به حیات دیگری وابسته است. مدیریت ارتباط صحیح این بخش، از نکات مهم دیگری است که حائز اهمیت است و نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب، تغییر قانون و مقرارت و تغییر ساختارهای فعلی است و اگر معاونت امور رسانه و تبلیغات بتواند پیوند مناسبی بین رسانه  و تبلیغات ایجاد کند، به نظرم در فضای رسانه ای کشور و تبلیغات اتفاقات خوبی می افتد.

پورمحمدی توضیح می دهد: این تغییرات و گسترده شدن دایره رسانه ها، فضا را برای اختصاص آگهی های دولتی و یارانه ها از لحاظ قانونی برای پایگاه های خبری و سایر رسانه های غیر چاپی باز کرده است.امیدواریم این تغییر نام نقطه عطفی برای حمایت هر چه بیشتر از رسانه های برخط و رسانه هایی که واقعا تولید محتوا دارند و اثرگذار هستند، باشد و هر چه زودتر قوانین و مقررات مربوط به این تغییرات به تصویب برسد، تا معاونت امور رسانه و تبلیغات بتواند اهدافی مدنظر را دنبال کند.

او در پایان تصریح کرد: اهالی رسانه منتظر شنیدن جزییات بیشتری از این تغییر نام هستند تا بتوانند خود را تطبیق دهند و فضا برایشان شفاف تر شوند. همچنین منتظرند تا وعده هایی که در مورد آگهی های دولتی و یارانه ها داده شده و متأسفانه امسال بخش زیادی از آن انجام نشده را هم این معاونت پیگیری کند و در چند ماه آخر سال به وظایف اصلی خود عمل کند.