رئیس گروه تولیدی دفاعی "روس‌تک" امروز (چهارشنبه) گفت، مسکو به زودی جدیدترین هویتزرهای خود را در منطقه شمالی ارتش در مرز با فنلاند و نروژ مستقر خواهد کرد.

روسیه هویتزرهای جدید خود را در مرز فنلاند مستقر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرگئی چمزوف رئیس روس‌تک گفت، آزمایش واحدهای توپخانه‌ای خودکششی جدید موسوم به " Coalition-SV" تکمیل و تولید انبوه آن نیز آغاز شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام مسئول ادامه داد: نخستین گروه پایلوت آن نیز اواخر ماه جاری میلادی تحویل داده می‌شود. فکر می‌کنم که این سلاح جدید به زودی در منطقه شمالی ارتش مستقر می‌شود و این هویتزرهای جدید می‌توانند بر مدل‌های توپخانه‌ای غرب از جهت برد آتش برتری داشته باشند.

در سال ۲۰۲۱، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه موضع یگان شمالی این کشور را که مسئول شمالگان است، به منطقه شمالی ارتش در مرز مشترک با فنلاند و نروژ تغییر داد.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته میلادی، مسکو "غرب جمعی" را به ایجاد جنگی نیابتی با روسیه متهم کرده و هشدار داد که مسکو در مرزهای غربی خود و در پی الحاق فنلاند به ناتو نیرو مستقر می‌کند.

اوایل دسامبر ۲۰۲۳، خبرگزاری تاس گزارش کرد که هویتزرهای Coalition-SV در خط مقدم جنگ در اوکراین مستقر شده‌اند.

این هویتزرها با برد ۷۰ کیلومتری به گلوله مدرن ۲A۸۸ کالیبر ۱۵۵ میلیمتری و میانگین آتش بیش از ۱۰ خشاب در هر دقیقه و همچنین سیستم به‌روز و مدرن خودکار با سلاح نقطه زن، انتخاب هدف و جهت‌یابی مجهز هستند.