وزیر خارجه عربستان سعودی با ابراز نگرانی درباره وضعیت دریای سرخ خواستار توقف تنش‌ها در این منطقه شد.

ابراز نگرانی عربستان درباره تنش‌ها در دریای سرخ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی ان ان درباره تحولات اخیر در دریای سرخ و تنش‌هایی که در این منطقه وجود دارد اعلام کرد، ما بسیار نگرانیم و همانطور که می‌دانید دوران بسیار سخت و خطرناکی را در منطقه می‌گذاریم و به همین دلیل خواستار توقف تنش‌ها هستیم.

بن فرحان افزود، ما بر آزادی دریانوردی تاکید داریم و این مسئله‌ای است که باید مورد حمایت قرار بگیرد. ما همچنین نیاز به حمایت از امنیت و ثبات منطقه داریم و بنابراین تا جای ممکن بر آرام کردن اوضاع تاکید می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان با ابراز نگرانی درباره تنش‌ها در دریای سرخ گفت که این تنش‌ها ممکن است اوضاع را از کنترل خارج کند و ما خواستار پایان دادن به تنش و درگیری‌ها هستیم.

هفته گذشته نیز در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس علیه مواضعی در یمن، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره افزایش تنش‌ها در منطقه دریای سرخ هشدار داده و اعلام کرد،ما با نگرانی عملیات‌های نظامی در دریای سرخ و حملات به مکان‌هایی در یمن را دنبال می‌کنیم و بر حفظ امنیت و ثبات در منطقه دریای سرخ تاکید می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری و پرهیز از افزایش تنش‌ها هستیم.

در شرایطی که رهبری سیاسی و نظامی و ملت یمن بر ادامه عملیات‌های این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و کشتی‌هایی که به مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه تاکید دارند، آمریکا که در تشکیل ائتلاف دریایی ضد یمن شکست خورده طی روزهای اخیر دست به اقدامات متجاوزانه و خصمانه‌ علیه یمنی‌ها از جمله حمله به مواضعی در این کشور و قرار دادن مجدد نام انصارالله در لیست به اصطلاح «تروریسم» زده است.