رضا پهلوی خواستار تشکیل ائتلافی از گروه‌های اپوزیسیون ایرانی برای مبارزه با جمهوری اسلامی شده است. تلاشی که به نظر می‌رسد بیشتر برای جلوگیری از مرگ سیاسی اپوزیسیون باشد تا در میانه اقتدار منطقه‌ای ایران ابراز وجود کرده باشد. ایده‌ای که حتی مورد تمسخر و مخالفت طرفداران خود او نیز قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 روزنامه صبح نو با این مقدمه نوشته: پیش از این ائتلاف جرج تاون در شرایطی با شکست مواجه شد که تمام قدرت‌های جهانی از اپوزیسیون ایران حمایت می‌کردند  و در داخل نیز دشمنان توانسته بودند پروژه آشوب و اغتشاش را کلید بزنند؛ اما در همان ایام اغتشاش، ائتلاف شورای همبستگی که در نشست جرج تاون اعلام موجودیت کرد به جای اینکه عامل وحدت اپوزیسیون شود، تبدیل به جدال‌های تند میان جناح‌های اپوزیسیون و در نهایت شکست آن شد. 

سرنوشت شورای همبستگی هم بعد از یک سال قابل تأمل است. منافقین در آلبانی محدود و سران کومله و دموکرات در اثر حملات سپاه و توافق‌نامه امنیتی با عراق قلع‌وقمع شدند، شبکه من‌وتو نیز تعطیل شد و اپوزیسیون مثل کفتار به جان هم افتادند. حال در چنین شرایطی صحبت کردن از ائتلاف میان اپوزیسیون طنزی است که حتی خودشان هم آن را باور ندارند.