فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: می‌خواهیم در مرزهایمان انسداد انجام دهیم و این کار ظلم به کشورهای همسایه نیست، چرا که در تمام کشورها متداول است .

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به اظهارات سخنگوی طالبان: انسداد مرزی ظلم به همسایگان نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه نخستین آئین بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: همه کسانی که در جغرافیای مرزی با ما همسایه هستند ما به حسن همجواری همیشه احترام گذاشته و احترام می‌گذاریم و هیچ زمانی جمهوری اسلامی قصد تهدید، تعدی، تجاوز و تصرف یک وجب از خاک و سرزمین کشورهای همسایه نداشته و ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاً در استراتژی و راهبرد جمهوری اسلامی تصرف و تجاوز به کشورهای همسایه نیست گفت: اما تأمین امنیت پایدار رسالتی است که بر دوش نیروهای مسلح است و این امنیت پایدار زمانی با پهپاد یا با دوربین انجام می‌شود و زمانی هم با حضور فیزیکی و با انسداد مرزها صورت می‌گیرد، بنابراین دیگران نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند که قرار است ما در مرزهایمان چه کاری انجام دهیم.

سرتیپ حیدری در ادامه اظهار داشت: اینکه ما می‌خواهیم در مرزهایمان امنیت ایجاد کنیم تشخیص نظام مقدس جمهوری اسلامی است که چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: می‌خواهیم در مرزهایمان انسداد انجام دهیم و مبادرت به این کار هم داریم و این کار ظلم به کشورهای همسایه نیست، چرا که در تمام کشورها متداول است که با اختیار و طرح و برنامه خود انسداد مرز ایجاد می‌کنند و هیچکس هم نمی‌تواند اعتراض داشته باشد که چرا شما در نزدیکی مرز ما این کار را انجام می‌دهید.

گفتنی است؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان، در واکنش به طرح انسداد نوار مرزی بین ایران و افغانستان گفته بود که این کار باید با توافق دو کشور انجام شود. زمانی که امنیت نبود جنگ بود اشغال بود، اگر همچین کاری می‌شد یک توجیه می‌داشت حالا نیاز به این اقدامات دیده نمی‌شود.