فعال سیاسی اصولگرا گفت: مجلس باید قانونی تصویب کند و در آن ضرب الاجلی بگذارد تا مسئولان فرزندان شان را به کشور بازگردانند یا خودشان استعفا دهند و از مسئولیت کنار بروند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مردم درباره سبک زندگی مسئولان سئوال دارند؛ هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شود حساسیت افکار عمومی نسبت به رفتار و زندگی فرزندان مسئولان بیشتر می شود. حال این سئوال پیش می آید که علت این مسئله چیست؟

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره گفت: مردم به سبک زندگی فرزندان برخی مسئولان اعتراض دارند و علت اعتراض را هم این طور بیان می کنند که «وقتی مسئولان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس سر می دهند؛ چرا تعداد زیادی از فرزاندان مسئولان آنجا هستند، در آن کشورها زندگی می کنند، ازدواج می کنند، تحصیل می کنند یا حتی زایمان می کنند».

وی افزود: متأسفانه وقتی مسئولان در مواجهه با سئوالات مردم درباره سبک زندگی فرزندان شان مواجه می شوند، می گویند «مگر به فلان کشور رفتن گناه است یا رفتند درس بخوانند چون در ایران این رشته نبود». این توضیح مردم را قانع نمی کند و حتی سئوالات دیگری برای شان به وجود می آید چون در گفته ها و عمل تعارض می بینند.

این فعال سیاسی با اشاره به تناقض بین شعار و عمل برخی مسئولان یادآور شد: این مسئولان شعار تلاش برای دستیابی به تمدن اسلامی و دولت اسلامی سر می دهند اما فرزندان شان در کشورهای غربی زندگی می کنند. طبیعتا این تناقض برای افکارعمومی سئوال برانگیز می شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه ایران ادامه داد: وقتی مردم می بینند، هر روز وضع تورم حادتر، سفره شان کوچکتر و مشکلات معیشتی شان بیشتر می شود و حتی نمی توانند از پس ضروریات زندگی شان بر آیند اما فرزندان مسئولان از زندگی مرفه، امکانات خوب، تحصیلات در دانشگاه های مشهور و امکانات روز جهانی برخوردار هستند، این مسئله به آنها فشار ذهنی می آورد. طبیعتا در چنین فضایی سئوالات مردم مضاعف می شود.

نقوی با بیان اینکه برای تأمین زندگی فرزندان برخی مسئولان در خارج کشور ارز و سرمایه کشور هزینه می شود، تأکید کرد: در واقع مسئولان اینجا کسب درآمد دارند اما این درآمد را در کشورهای غربی هزینه می کنند. امروز مردم می پرسند دولتمردان و نمایندگان مجلس که شعار ساده زیستی سر می دهند هم اکنون در کدام منطقه تهران زندگی می کنند و چه نوع خانه هایی دارند؟ قرار بود دولت آقای رئیسی، دولت محرومان باشد اما کدام وزرا پایین تر از خیابان انقلاب و در مناطق 16، 17 و 18 می نشینند؟

این نماینده ادوار مجلس درباره راهکار حل این مسئله گفت: مجلس باید قانونی تصویب کند و در آن ضرب الاجلی بگذارد تا مسئولان فرزندان شان را به کشور بازگردانند یا خودشان استعفا دهند و از مسئولیت کنار بروند. این چنین طرحی را در مجلس دهم پیگیری می کردم اما به عمر آن مجلس قد نداد. امیدوارم مجلس آینده چنین موضوعی را پیگیری کند.