سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: ما لیستی ارائه نمی‌کنیم، چون ناتوان از دادن لیست هستیم، اما از لیست آقای مطهری حمایت می‌کنیم.

تحلیل سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از دلیل اعتراض نکردن روحانی به ردصلاحیت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره لیست ندادن حزب اعتدال و توسعه گفت: ما در تهران لیست نخواهیم داد و از لیست آقای مطهری حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در استان‌ها افراد متعددی را خواهیم داشت، اما نه در قالب لیست مثلا در جایی که یک نفر است یا سه نفر است آن‌ها را خواهیم داشت.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آن چیزی که باعث شد حزب اعتدال و توسعه به صورت مستقیم وارد لیست تهران نشود و لیست ارائه ندهد فضایی بود که بعد از ردصلاحیت‌ها برای ما ایجاد شد، چون این ردصلاحیت‌ها به گونه‌ای بود که دست ما را خالی کرد و تعداد بازیکن ما را کم کرد به حدی که امکان اینکه ما بخواهیم یک لیست قوی در تهران تنظیم کنیم را نداشتیم به همین جهت از اینکه بخواهیم یک لیستی را به صورت مستقل در تهران ارائه کنیم با تغییرات قانون جدید انتخابات از ما گرفته شد به همین دلیل به وضعیت موجود و روند انتخابات معترض هستیم، اما با همه این اوصاف نگاهی که حزب دارد معطوف به صندوق انتخابات است و با وجود همه فشار‌ها و مشکلاتی که ایجاد شد نگاه ما یک نگاه مشارکتی است. 

دلیل عدم اعتراض روحانی به ردصلاحیت مسائل اخلاقی بود

هروی بیان کرد: شورای نگهبان به هیچ‌کس پاسخ شفافی نداده و مواردی که مطرح شده با آن چیزی که به‌عنوان اصول ردصلاحیت مطرح شده در خیلی از موارد مغایر است. مواردی که به من گفتند مسائل اجتماعی است، اما دلیل ردصلاحیت عدم التزام به اسلام است که این‌ها با هم منافات دارد لذا اعتراض تمام اعضای حزب به عملکرد شورای نگهبان همچنان به قوت خود باقی است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: ما به این معترض هستیم که هم ردصلاحیت‌ها به نادرستی انجام شد و هم پاسخ قانع‌کننده‌ای از جانب شورای نگهبان داده نشد به همین جهت علت اینکه نتوانستیم لیستی را به صورت مستقل ارائه کنیم بابت مهندسی نادرست انتخابات بود که حزبی مثل حزب اعتدال و توسعه که جزو شناسنامه‌دارترین احزاب کشور حساب می‌شود به این راحتی از صحنه خارج شد.

وی گفت: دلیل ردصلاحیت آقای روحانی اعلام نشده است، چون اعتراض نکردند و شورای نگهبان این حق را به خود داده است که پاسخی به ایشان ندهد.

هروی افزود: شاید دلیل اعتراض نکردن آقای روحانی این بوده که از جهت اخلاقی به این نتیجه رسیده است. آقای روحانی که عضو سیاهی لشکر که نبود جزو کاندیدا‌های پوشالی هم نبود. آقای روحانی برای اولین بار امام خمینی (ره) را امام معرفی کرد و سالیان سال در سمت‌های مختلف مثل شورای عالی امنیت ملی بود. او اعتراض نکرد، اما درخواست کرد حداقل دلیل ردصلاحیتش را اعلام کنند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: ما لیستی ارائه نمی‌کنیم، چون رسما دست ما را بسته‌اند و ناتوان از دادن لیست هستیم، اما از لیست آقای مطهری حمایت می‌کنیم، چون در بین آن لیست از اعضای حزب اعتدال و توسعه حضور دارند.