ترامپ با پیروزی در انتخابات داخلی حزب جمهوریخواه در سه ایالت میشیگان، میسوری و آیداهو توانست رقیب اصلی خود نیکی هیلی را قاطعانه شکست دهد.

پیروزی ترامپ در انتخابات سه ایالت دیگر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ترامپ با پیروزی در انتخابات داخلی حزب جمهوریخواه در سه ایالت میشیگان، میسوری و آیداهو توانست رقیب اصلی خود نیکی هیلی را قاطعانه شکست دهد.

به گزارش­ خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه در سه ایالت میسوری، میشیگان و آیداهو به پیروزی رسید.

بر اساس گزارش رسانه ها، دونالد ترامپ در انتخابات داخلی حزب جمهوری خواه روز شنبه در سه ایالت آمریکا، میسوری، میشیگان و آیداهو پیروز شد و کمی به نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر نزدیک شد.

در میسوری، میلیاردر جمهوری خواه، رقیب خود نیکی هیلی را در این ایالت شکست داد. در میشیگان، ترامپ حمایت ۳۹ نماینده منتخب را طی یک گردهمایی که حدود ۲۰۰۰ فعال را گرد هم می‌آورد، به دست آورد. در اوایل هفته، رئیس‌جمهور سابق حمایت ۱۶ نماینده باقی‌مانده میشیگان را که در انتخابات مقدماتی تعیین شده بودند، به دست آورده بود.

برگه‌های رای گیری در میسوری، میشیگان و آیداهو، انتخابات داخلی ترکیبی با قوانین متفاوت بود که در برخی موارد نشان دهنده اختلاف و تنش علیرغم نفوذ دونالد ترامپ بود.

ترامپ با  پیروزی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در آیداهو امنیت همه ۳۲ نماینده را تامین کرد. ترامپ در یک روز به آنچه که به عنوان حزب جمهوری خواه حزب جمهوری خواه شناخته می‌شود دست یافت و نیکی هیلی را قاطعانه در میشیگان، میسوری و آیداهو شکست داد. او اکنون ۲۴۴ نماینده دارد.

رئیس جمهور سابق در تمام انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه که تاکنون برگزار شده است پیروز شده است. پیروزی‌های جدید او در روز شنبه، سه روز قبل از انتخابات در ۵ مارس به دست می‌آید، انتخاباتی حساس که طی آن ۱۵ ایالت به طور همزمان انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را برگزار می‌کنند.