حجت الاسلام محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز در یادداشتی با عنوان "چند حاشیه به متن انتخابات تاریخی" آرای باطله این انتخابات را کار بخشی از مردم دانست که هوادار جمهوری اسلامی و از دلسوزان نظام هستند، که خواسته اند باشرکت در انتخابات ضمن همراهی با نظام، اعتراض خود را با آرای باطله و مخدوش نشان دهند

ابطحی: حجم بی سابقه آرای سفید مال دلسوزان معترض بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز در یادداشتی با عنوان "چند حاشیه به متن انتخابات تاریخی" آرای باطله این انتخابات را کار بخشی از مردم دانست که هوادار جمهوری اسلامی و از دلسوزان نظام هستند، که خواسته اند باشرکت در انتخابات ضمن همراهی با نظام، اعتراض خود را با آرای باطله و مخدوش نشان دهند.

محمدعلی ابطحی نوشت:

۱- گمان نمیکنم هیچیک از دستگاه‌های حاکمیتی از میزان حضور راضی باشند. از نظر میزان مشارکت تاریخی بود.

۲- کسانی هم که آمدند و رأی هم دادند و مشارکت را در همین حد آفریدند، حداقل حدود نیمی از آن‌ها هم اعتراضشان را اعلان کردند. رای نیاوردن اقای آملی لاریجانی و مشاهیر دیگر. حجم بی سابقه برگه سفید مال دلسوزان معترض بود.

۳ - به خواسته‌های آن‌ها که رای ندادند و یا رای سفید دادند که اجمالا همه قبول دارند این دو بخش اکثریت ملت ایران هستند، اگر باز هم بی توجهی شود دایره مرکزی قدرت تنگتر میشود و بیرون ریختگان فراوانتر.

۴- خالص سازی‌ای که در انتخابات تهران با عبور از اصولگرایان به افراطیان تابلودار اتفاق افتاد، می‌تواند خسارت‌های زیادی به بار آورد. عقلای قوم رسالت بزرگی برای مهار کردن افراطیون دارند.