یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مدت‌هاست که میان اصلاح‌طلبان انشعاب رخ داده است و این انشعاب بعد از این آشکارتر خواهد شد.

خاتمی شمشیر را از رو بسته است/ خاتمی جایگاهی میان جامعه و اصلا‌ح‌طلبان ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: عدم شرکت سید محمد خاتمی در انتخابات واکنش‌های زیادی را به همراه داشت؛ به طوری که بسیاری می‌گویند او با این تصمیمش بسیار نزدیک به نیروهای اپوزیسیون شده است.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «بحث نظارت استصوابی و عملکرد شورای نگهبان ابزار فشاری از سوی اصلاح‌طلبان است و تصور می‌کنند با بحث‌کردن بر سر این موضوع می‌توانند نظارت استصوابی را تغییر دهند و باب میل خودشان کنند. البته که در هر دستگاهی احتمال خطا وجود دارد اما این طور نیست که به دلیل فشارهای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان اصول و مقررات نادیده گرفته شود. مطالبه مردم در همه حوزه‌ها اجرای قانون است. وقتی مردم روی شایسته‌سالاری و قانون‌گرایی پافشاری دارند، آیا می‌شود با فضاسازی رسانه‌ای گروهی قانون را تغییر کند؟ حتما نمی‌شود».

او ادامه داد: «آقای خاتمی با رأی‌ندادنش نشان داد که شمشیر را از رو بسته است. او در گذشته سعی می‌کرد با احتیاط رفتار کند اما در این دوره برخلاف گذشته که می‌گفت خط قرمزم شرکت در انتخابات، در انتخابات شرکت نکرد. اینکه یک فردی هرچه قدر هم شناخته‌شده در انتخابات شرکت نکند، چه فایده‌ای دارد؟ آیا گرهی از گره‌های زندگی بار می‌شود؟ اگر مردم دنبال تغییر رویکردهای مدیریتی هستند باید از طریق مشارکت در انتخابات این تغییر را حاصل کنند. انتخابات هم همین است که یک اکثریتی رأی می‌آورد و اقلیتی هم رأی لازم را به دست نمی‌آورند. اگر افراد مدعی دموکراسی‌خواهی هستند باید به قواعد مردم‌سالاری تن بدهند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون همه مردم ایران امید دارند که اتفاقات خوبی برایشان رخ دهد زیرا با حضورشان پای صندوق‌ها سعی کردند بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. اگر مجلسی قوی تشکیل شود می‌تواند بهترین ریل‌گذاری را برای دولت انجام دهد و طبیعی است مردم هم چنین انتظاری دارند.

واعظ آشتیانی در پایان درباره سرنوشت پیش روی اصلاح‌طلبان گفت: «گروهی از اصلاح‌طلبان مدتی است که راه خودشان از آقای خاتمی جدا کرده‌اند. آنها نشستند تا آقای خاتمی برایشان تعیین تکلیف کند و به زعم من یکی از دلایلی که خاتمی در این دوره از انتخابات شرکت نکرد نوعی کینه‌ورزی نسبت به آن دسته از اصلاح‌طلبانی بود که راهشان را از او جدا کرده‌اند؛ البته فقط یکی از دلایل. واقعیت این است که آقای خاتمی دیگر محلی از اِعراب چه در جامعه و چه در میان اصلاح‌طلبان ندارد زیرا دیگر فکر و اندیشه‌ای تولید نمی‌کند و دگر راهکار سیاسی‌ای نشان نمی‌دهد و صرفا می‌خواهد با تمسک به رفتارهای رادیکالیستی بگوید هنوز هنوز هم در صحنه سیاسی جایگاه و پایگاهی دارم که واقعیت این است که ندارد. به نظرم عقلای اصلاح‌طلبان به درستی مسیرشان را از خاتمی جدا کردند و خودشان را در برابر ملت قرار ندارند اما متأسفانه برخی حاضرند خود را در مقابل ملت قرار دهند اما در برابر اپوزیسیون قرار ندهند. به نظر من مدت‌هاست که میان اصلاح‌طلبان انشعاب رخ داده است و این انشعاب بعد از این آشکارتر خواهد شد».