یک فعال سیاسی گفت: حساب اصلاح‌طلبان میانه‌رو از رادیکال‌هایی مانند خاتمی، تاجزاده و امثال اینها جداست.

خاتمی شکست خود را توجیه می‌کند/ مردم پروژه تاجزاده را در هم شکستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: انتخابات در دور اول به پایان رسید و سید محمد خاتمی رأی نداد و حتی بعدش هم نامه‌ای نوشت که رأی ندادن تا از مردم حمایت کنم! ادعایی که با هیچ منطق سیاسی و عقطانی پذیرفتنی نیست.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «امثال آقای خاتمی و تاجزاده که خود را در کنار تحریم‌کنندگان انتخابات قرار دادند، عملا در کنار دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفتند. آقای خاتمی که ادعا می‌کند برای حمایت از مردم رأی ندادم، پاسخ بدهد اگر دلسوز مردم بود چرا خودشان به آمریکایی‌ها نامه نوشتند تا تحریم‌ها را افزایش دهند؟ آیا آن موقع به این فکر نمی‌کردند که تحریم‌ها به طور مستقیم بر مردم فشار وارد می‌کند؟ این جماعت به انقلاب و آرمان‌های امام خیانت کردند و اکنون در کنار سلطنت‌طلب‌ها و سران ظالم آمریکا قرار گرفته‌اند».

او ادامه داد: «این جماعت بانی بسیاری از مشکلات در کشور هستند از برجام گرفته تا بی‌توجهی‌هایشان به اقتصاد تا بی‌عملی برای گسترش زیرساخت‌ها و... آنها باعث از بین‌رفتن خاکریزهای فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی غربی‌ها بودند. آنها جز فریب افکار عمومی کاری نمی‌کنند و تصور می‌کنند مردم هم فهم و درکی از عملکردشان ندارند؛ در صورتی که مردم در همین انتخابات آنها را از صحنه سیاسی حذف کردند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اینکه می‌گویند کنار ناراضیان و تحریم‌کنندگان قرار گرفته‌ایم، توجیه شکست است. آنها می‌دانند جایگاهی در میان مردم ندارند و به همین دلیل می‌خواهند سرپوشی بر شکست‌ عظیم‌شان بگذارند. امثال تاجزاده که می‌خواست فضایی فراهم شود تا حداکثر مشارکت بیست درصد باشد اکنون به این حماسه وسیع ملی نگاه کند و دریابد که مردم چگونه به او و هم‌فکرانش نه گفتند و کمپین و پروژه تحریم انتخابات آنها را کاملا شکست دادند. واقعیت این است که این انتخابات میخی بر تابوت اصلاح‌طلبان بود. اصلاح‌طلبان به بن‌بست نظری و سیاسی رسیده‌اند و سرمایه اجتماعی‌شان را هم به طور کامل از دست داده‌اند. آنها هیچ راهبردی برای ارائه به جامعه ندارند و مردم فهمیده‌اند که آنها می‌خواهند مردم‌سالاری دینی را به دموکراسی غربی تغییر دهند و به همین دلیل از آنها روی گردانده‌اند. به همین دلیل اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند خود را در قالب اپوزیسیون قرار دهند و با علم به اینکه مردم را با خود ندارند، می‌خواهند از قطار انقلاب پیاده شوند».

ترقی در پایان گفت: «البته حساب اصلاح‌طلبان میانه‌رو از رادیکال‌هایی مانند خاتمی، تاجزاده و امثال اینها جداست. آنها توانستند نمایندگانی را به مجلس بفرستند و در انتخابات هم شرکت کردند و نیروهایی غیرساختارشکن و پایبند به نظام هستند و هر راه اصلاحی را در چارچوب قانون اساسی دنبال می‌کنند. باید از آنها قدردانی کرد زیرا با وجود فشارهایی که از سوی رادیکال‌ها وجود داشت اما در انتخابات شرکت کردند».