یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: شورای نگهبان حالا هم می‌تواند رسایی را از باب عدم التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه ردصلاحیت کند.

رسایی باید از رهبر انقلاب و مردم عذرخواهی کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سخنان حمید رسایی در صداوسیما این پرسش را به وجود آورده است که چرا بعد از سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت پرهیز از کشمکش‌های سیاسی صداوسیما از چنین فردی دعوت می‌کند و از سوی دیگر آیا رسایی برای منافع سیاسی خود و هم‌گروهی‌هایش حتی به سخنان رهبری هم بی‌اعتنایی می‌کند؟

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حضرت آقا همواره مصلحت نظام را در نظر می‌گیرند و می‌دانند که کشمکش‌ها چه سم‌ مهلکی است برای نظام و کشور. در موضوع اخیر یعنی حضور‌آقای رسایی در شبکه خبر و مطرح‌شدن سخنانی اختلاف‌افکن هم صداوسیما مقصر است که چرا چنین فردی را دعوت می‌کند و هم خود رسایی تقصیر‌ دارد.‌ او به دلیل پرونده‌هایی که در دادگاه ویژه روحانیت داشته، در گذشته از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود و حالا نمی‌دانم به چه دلیل تأیید شده است».

او ادامه داد: «سابثه رسایی نشان می‌دهد که او همواره اهل اختلاف‌افکنی بوده است و حالا هم آمده و علیه هیئت‌رئیسه مجلس سخن می‌گوید که چنین و چنان می‌کنیم. سخنان رسایی برخلاف معنویات رهبر معظم انقلاب بود و حالا اینکه گفته می‌شود او خودش نمی‌خواست نام افراد را ببرد و مجری تحریکش کرد هم دقیق نیست زیرا شنونده باید عاقل باشد. او ادعای سیاست‌مداری می‌کند و نیابد تحریک می‌شد و به دام خبرنگار صداوسیما می‌افتاد و از اشخاصی نام ببرد که برای این کشور زحمت می‌کشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «رهبر انقلاب اسلامی بر مجلس یازدهم نام مجلس انقلابی را نهادند زیرا واقعا این مجلس در جهت اهداف انقلاب اسلامی گام برداشت. درست نیست که وقتی رهبر انقلاب این عنوان را بر مجلس کنونی می‌گذارند، انقلابی‌بودن مجلس به سخره گرفته شود.من فکر می‌کنم رسایی باید حتما از پیشگاه رهبر انقلاب اسلامی و مردم عذرخواهی کند زیرا هم به فرمایشات رهبری بی‌اعتنایی کرد و هم‌ شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد».

امیری‌فر در پایان گفت: «به هر حال شورای نگهبان رسایی را تأییدصلاحیت کرده است اما تا تشکیل مجلس می‌تواند صلاحیت او را رد کند زیرا نظارت شورای نگهبان استصوابی است و در همه وقت می‌تواند اِعمال شود و محدود به دوره قبل از انتخابات نیست و حتی به زعم من در طول دوره نمایندگی هم نظارت استصوابی می‌تواند اِعمال شود. اکنون رسایی به سخنان رهبر انقلاب اسلامی بی‌اعتنایی کرده است و رفتارش مصداق بارز عدم التزام عملی به اسلام ولایت فقیه است. از سوی دیگر خود نمایندگان مجلس هم می‌توانند اعتبارنامه رسایی را رد کنند. به هر حال سالی که نکوست از بهارش پیداست. رسایی اگر حتما در ادامه مسیر هم چنین رفتارهایی از خود نشان خواهد داد و این مورد آخرینش نخواهد بود».