رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون در جامعه مبنای تصمیم‌گیری نباشد، جامعه دچار چالش، کندروی، تندروی و انحراف می‌شود و فرصت‌ها از دست می‌رود.

رئیس مجلس: اگر قانون مبنای تصمیم‌گیری نباشد، جامعه دچار انحراف می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون در جامعه مبنای تصمیم‌گیری نباشد، جامعه دچار چالش، کندروی، تندروی و انحراف می‌شود و فرصت‌ها از دست می‌رود.

محمدباقر قالیباف صبح امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه) در همایش جایزه ملی قانون، گفت: خیلی اوقات ما به عنوان قانون‌گذار، قوانینی را در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنیم که ممکن است قبلاً و در مجالس قبلی مطرح شده باشد. ما دقیقاً آگاه نیستیم که گذشتگان ما چه قوانینی را تصویب کردند و نقاط ضعف و قوت قوانین آن را نمی‌دانیم و مجدداً قانون گذاری می‌کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از بنده در آغاز مجلس یازدهم، تنقیح قوانین بود و ایشان فرمودند که این مسأله یک ضرورت و مطالبه است و باید به آن توجه شود و ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم که این دغدغه را پیگیری کنیم.

قالیباف متذکر شد: در سال‌های اخیر با استفاده از ظرفیت‌های فناوری و هوش مصنوعی تلاش کردیم که تنقیح قوانین را انجام دهیم. در پایان ماه مبارک رمضان و بعد از عید فطر، بحث تنقیح قوانین را که سه گام برای آن پیش بینی کردیم، مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از موضوعات و قوانین در مجالس قبلی هم بوده است، برای مثال رتبه بندی معلمان از ۱۰۰ سال قبل مطرح بوده است، پس سوابق قوانین را باید به خوبی مورد توجه قرار دهیم.

قالیباف ادامه داد: اساس کار ما در مجلس شورای اسلامی و در بحث قانون گذاری و حکمرانی باید پیروی از این کلام امیرالمومنین (ع) باشد و باید دقت کنیم که اصول را فدای فروع نکنیم. ما باید اصول را مبنای کار خود قرار دهیم و از اولویت بندی غفلت نکنیم.

وی تاکید کرد: اگر قانون در جامعه مبنای تصمیم‌گیری نباشد، جامعه دچار چالش، کندروی، تندروی و انحراف می‌شود و فرصت‌ها از دست می‌رود.