آنهایی که در پی ادامه نزاع‌های سیاسی‌اند نشان داده‌اند که منافع حزبی، گروهی و فردی‌شان‌ را بر منافع ملی هم ترجیح می‌دهند.

کاسبان نزاع‌های سیاسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سوپرانقلابی‌ها که توانسته تعدادی از نیروهای خود را روانه مجلس دوازدهم کنند هنوز و بعد از انتخابات هم جدال‌های سیاسی را رها نمی‌کنند. آنها از قبل از انتخابات تا امروز سعی‌شان بر آن بوده که با ایجاد التهاب سیاسی و کشاندن آن به میان جامعه و بعضاً با اتهام زنی های متعدد ماهی خود را از دریای سیاست بگیرند.

حالا پرسش آن است که چنین نیروهای رادیکالی که بر خلاف تذکرات و تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی همچنان بر طبل ستیزه‌جویی می‌کوبند چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

شاید بتوان بر این طیف عنوان کاسبان نزاع‌های سیاسی را گذاشت زیرا اولا آنها نشان داده‌اند که منافع سیاسی، حزبی و فردی خود را ارجح بر منافع ملی می‌دانند و ثانیا از رهگذر اختلاف‌افکنی و منازعه دو خواسته را دنبال می‌کنند نخست افزایش قدرت سیاسی خود و دوم پنهان‌کردن نداشتن سرمایه اجتماعی‌شان را.

این نیروها با تکیه بر مناقشات و اتهام‌زنی قصد دارند دایره قدرت را برای خود موسع کنند. در این مسیر قائل به رعایت خط قرمز خاصی هم نیستند و همان‌طور که مشاهده شد حتی اگر رهبر انقلاب صریحا اعلام کنند که همه نیروهای سیاسی و منتخبان مجلس باید از ستیزه‌جویی پرهیز کنند اما آنها برای رسیدن به اهداف ذهنی‌شان حتی به فرمایش رهبری هم بی‌اعتنایی می‌کنند.

از سوی دیگر آنها بر یک امر حساب ویژه باز کرده‌اند؛ آنکه با تخریب دیگران خود را بالا بکشند؛ چه در میان مردم و چه در عرصه سیاسی. البته که این هدف با شکست روبه‌رو شده و در ادامه هم خواهد شد زیرا مردم به شدت از تندروی و اتهام‌زنی خسته شده‌اند و عمدتا نیروهایی که اهل ایجاد حاشیه‌اند را کنار می‌گذارند و ثانیا با تذکری که رهبر انقلاب دادند هم بعد از این مسیر سیاسی برای کسانی که می‌خواهند به مجادلات بپردازند به ویژه در مجلس سخت خواهد بود.