عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شخصیت روحانی در حین ارتباط نزدیک با جامعه این امکان را پیدا می کند تا در گره گشایی از آحاد جامعه ایفای نقش کند.

چهره اصولگرا: روحانی موفق کسی است که با مردم باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شخصیت روحانی در حین ارتباط نزدیک با جامعه این امکان را پیدا می کند تا در گره گشایی از آحاد جامعه ایفای نقش کند.

بررسی تاریخ اسلام به ویژه تاریخ معاصر نشان می دهد که روحانیت همواره در مقاطع سخت کنار مردم بوده است.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره نقش روحانیت در کاهش شکاف بین مردم و مسئولان و رفع دوقطبی های اجتماعی گفت: روحانی موفق کسی است که با مردم و مرتبط با آنها باشد، صحبت های اقشار مختلف جامعه را بشنود و تا جایی که برایش امکان پذیر است به راهکارهای فکری، اخلاقی، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به آنها ارائه دهد.

وی روحانی باید بتواند برای مستمعانش گوش و زبان باشد، افزود: او علاوه بر مسائل دینی باید در همه حوزه ها برای مردم راهنما عملی و عینی باشد تا بتواند از مشکلات آنها گره گشایی کند. روحانی کسی است که تا حد امکان بار سنگین مردم را به دوش گیرد و بار آنها را سبک کند. البته رسیدن به چنین جایگاهی ویژگی هایی از جمله سعه صدر داشتن و آگاه بودن به مسائل زمان را می طلبد.

این عضو جامعه روحانیت با اشاره به مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مردم یادآور شد: یک شخصیت روحانی ولو در سطح حداقلی باید بتواند برای حل این مشکلات جامعه گام بردارد تا فاصله ها کم شود. البته در دنیای امروز ابزارها متنوع شدند از ارتباط های چهره به چهره گرفته تا شبکه های اجتماعی می تواند برای این هدف مورد استفاده قرار گیرد.

اکرمی اصل اول ایفای رسالت روحانیت را قاطی شدن با مردم خواند و ادامه داد: شخصیت روحانی در حین ارتباط نزدیک با جامعه این امکان را پیدا می کند تا در گره گشایی از آحاد جامعه ایفای نقش کند. این سنت پیامبر و ائمه اطهار بود بنابراین در این راه الگو و راهنما داریم.