برای ساختن ایرانی بهتر باید در سال جدید یک دستور در اولویت همه مسئولان، نمایندگان و البته مردم قرار بگیرد و آن هم وحدت حداکثری است.

وحدت و میانه‌روی اولویت‌های سال ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سال ۱۴۰۲ با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و به سال ۱۴۰۳ رسیدیم؛ سالی که   باید بزنگاهی برای رفع معضلات کشور باشد. مردم در سال‌های اخیر مشکلات زیادی را به دوش کشیده‌اند که در رأس آنها مشکلات اقتصادی است. سفره مردم روز به روز کوچک شد و آنها صبر کردند و امید‌وار بودند که مسئولان بتوانند بحران‌های اقتصادی را رفع کنند. البته که با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا مسئولان تلاش زیادی برای کاهش مشکلات به کار گرفتند و موفقیت‌هایی هم به دست آمد اما به نظر می‌رسد در ادامه مسیر اهتمام بیشتری از همه مسئولان مورد انتظار است.

به نتیجه رسیدن برنامه‌ها برای حل مشکلات هم میسر نمی‌شود مگر با وحدت میان مسئولان و همراهی مردم؛ دو عنصری که اگر وجود داشته باشد و در کنار هم قرار بگیرد بی‌تردید هم توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی خنثی می‌شود و هم پیشرفت‌های محسوسی در عرصه رشد و توسعه نصیب کشور می‌شود. به همین دلیل هم بود که رهبر انقلاب اسلامی پس از برگزاری دور اول انتخابات مجلس تأکید کردند که همه منتخبان مجلس باید از کشمکش‌های سیاسی پرهیز کنند.

میانه‌روی و تکیه بر عقلانیت انقلابی باعث می‌شود که تصمیم‌سازی‌ها به دور از هیجانات و نزاع‌های سیاسی گرفته شود که در این صورت همه می‌توانند در آرامش و فقط برای اسلام و نظام اسلامی و ایران و ایرانی کار کنند.

دولت هم در سال ۱۴۰۳ باید بکوشد برنامه‌هایش را به دور از سیاست زدگی پیش ببرد و به وعده‌هایش عمل کند زیرا آخرین سال کاملی است که دولت سیزدهم در اختیار دارد. دولت باید تلاش کند تا به صورت متمرکز برنامه‌هایش را پیش ببرد و از هرگونه عامل وحدت‌زدا دوری کند.

در سطح اجتماعی هم باید همه دست به دست هم دهند تا جلوی هرگونه دو قطبی‌سازی‌ها گرفته شود زیرا با دوقطبی‌شدن جامعه بیش از همه معاندان نظام سود می‌برند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد برای ساختن ایرانی بهتر باید در سال جدید یک دستور در اولویت همه مسئولان، نمایندگان و البته مردم قرار بگیرد و آن هم وحدت حداکثری است تا بتوان امید داشت که مشکلات یکی پس از دیگری از میان برداشته شوند.