کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید در دو روز آینده مناطق شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد که در برخی نقاط سبب گرد و خاک نیز می‌شود.

پیش‌بینی هواشناسی برای این استان ها |  هوای این استان‌ها بارانی خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید در دو روز آینده مناطق شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد که در برخی نقاط سبب گرد و خاک نیز می‌شود.

کبری رفیعی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: امروز مناطق مرکزی کرمان، شمال هرمزگان، غرب فارس، شمال خراسان رضوی و نقاط مرکزی زاگرس بارش رگبار پراکنده را تجربه می‌کنند.

وی افزود: فردا استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، شمال و شرق استان فارس، بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، همدان و ارتفاعات مرکزی البرز بارش باران، رعد و برق و وزش باد را در پی خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز پنجشنبه نیز شمال استان سیستان و بلوچستان و جنوب یزد این وضعیت را تجربه می‌کنند و انتظار می‌رود این بارش‌ها در روز جمعه به شمال شرق کشور منتقل شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: پدیده دیگر هواشناسی وزش باد شدید است که در دو روز آینده مناطق شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد که در برخی نقاط سبب گرد و خاک نیز می‌شود.

وی افزود: آب‌های شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در دو روز آینده مواج و متلاطم خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره پیش بینی وضعیت آب و هوای استان تهران نیز گفت: بیشینه دما در تهران امروز به ۱۹ درجه و کمینه دما به ۹ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود فردا نیز همین حد اقل دما را داشته‌باشد.

رفیعی یادآور شد: اردبیل با منفی ۳، همدان با منفی یک، زنجان با صفر و شهرکرد با یک درجه به ترتیب سردترین مراکز استان‌های کشور هستند.