عباس امیری فر گفت: در سپاه که ما حضور داریم، در حد مسئولان اطلاع داریم که از آقای قالیباف حمایت می‌کنند اما به صورت قانونی صراحتا نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. بنابراین، ممکن است این حمایت در پشت صحنه رخ بدهد و بی‌تاثیر نیست. علاوه‌بر این آقای قالیباف خیرالموجودین است و ما فرد دیگری را نداریم. اگر آقای رسایی بخواهد برای ریاست بیاید با آن تفکرش همه شرایط را بهم‌ می‌ریزد.

امیری‌فر: احمدی‌نژاد فکر می‌کند رئیسی زمین می‌خورد و نظام به او رجوع می‌‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عباس امیری فر گفت: در سپاه که ما حضور داریم، در حد مسئولان اطلاع داریم که از آقای قالیباف حمایت می‌کنند اما به صورت قانونی صراحتا نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. بنابراین، ممکن است این حمایت در پشت صحنه رخ بدهد و بی‌تاثیر نیست. علاوه‌بر این آقای قالیباف خیرالموجودین است و ما فرد دیگری را نداریم. اگر آقای رسایی بخواهد برای ریاست بیاید با آن تفکرش همه شرایط را بهم‌ می‌ریزد.

عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، درباره افشاگری‌ها علیه قالیباف، فشارهای بیرونی برای ریاست قالیباف و ...توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه بخشی از آن را می خوانید؛

* آقای امیری‌فر، در طی سال‌های اخیر، افشاگری‌ها به سبک آقای احمدی‌نژاد علی‌الخصوص علیه آقای قالیباف خیلی زیاد شده است، مواجه شما با این افشاگری‌ها چیست؟

اگر این افشاگری‌ها هدف خاصی داشته باشد و تهمت و افترا نباشد، خوب است. همان‌طور که در مجلس طرحی به عنوان شفافیت ارائه کردند که متاسفانه در لحظه آخر تایید نشد؛ چه اشکالی دارد رأی من نوعی درباره تورم، گرانی و ... شفاف باشد؟ این مسئله‌ای است که باید حکمرانی آن را انجام دهد و همه مسائل شفاف باشد. آقای قالیباف همکار و فرمانده ما در سپاه بود و روحیه جهادی و انقلابی دارد. ممکن است انتقاداتی نسبت به خانواده ایشان باشد اما این مسئله برای همه ما پیش می‌آید. اگر نگاه کنید، آقای هاشمی را هم خانواده‌اش نابود کرد و نظام درباره خودش حرفی نداشت. احمدی‌نژاد نیز هنگامی که آمد بر روی موج ضدهاشمی سوار شد.

هم بوده و یکی از توهمات او این است که دولت رئیسی زمین خورده و نظام مجبور می‌شود به من رجوع کند او تصور می‌کند وقتی نظام به بن‌بست بخورد، مجبور می‌شود به من بگوید روی کار بیا. درصورتی که من این فکر را نمی‌کنم.

این گروه‌هایی نیز که خلق‌الساعه درست شدند، می‌خواستند همان تجربه را تکرار کرده و قالیباف را زمین بزنند تا خودشان بیایند که البته تا حدودی موفق شدند و تعدادی از آنان رأی آوردند. بنابراین، اگر در افشاگری جرم، گناه و تهمت نباشد مسئله خوبی است.

متاسفانه، برخی بی‌تقوایی کرده و مسائلی را که برای چند سال گذشته است، در آستانه انتخابات مطرح می‌کنند تا کسی را که با او مخالف هستند را بزنند و تا حدودی هم موفق شدند. همانطور که آقای پزشکیان گفت قطعا آقای قالیباف دوباره رئیس مجلس خواهد شد. البته ممکن است در هیأت رئیسه یا نائب رئیسان تغییراتی ایجاد شود ولی قطعا نظر عوامل بیرونی نسبت به آقای قالیباف مثبت است. فکر می‌کنم ایشان رأی مجدد مجلس را داشته باشند اما این افشاگری‌ها به‌طور عمده جواب نمی‌دهد.

ممکن است که آقایان حاجی‌بابایی یا نبویان نائب رئیس شوند

* یعنی ممکن است یک فشار بیرونی برای ریاست آقای قالیباف وجود داشته باشد یا یک اجماعی در داخل مجلس شکل می‌گیرد؟

یک اجماعی در درون مجلس شکل می‌گیرد اما در بیرون مجلس هم بخشی از سپاه از ایشان حمایت می‌کند. آن زمانی هم که آقای قالیباف به عنوان شهردار انتخاب شد، ایشان رأی نداشت و قرار بود که آقای علی‌آبادی انتخاب شود اما بر اساس آنچه که خود ایشان بیان کردند، نظر این بود که قالیباف شهردار شود.

این اظهارات خود آقای قالیباف است که در مصاحبه گفته‌ است. به‌هر حال حمایت‌هایی از بیرون مجلس تاثیر دارد اما با توجه به شناختی که از نمایندگان دارم، با ایشان تعامل می‌کنند ولی ممکن است که آقایان حاجی‌بابایی یا نبویان نائب رئیس شوند. البته، آقای نبویان به‌نسبت آقای رسایی موضع خوبی گرفت. از ایشان پرسیده بودند که آقای قالیباف ایراد دارد و پاسخ داده بود که اگر آقای قالیباف یک اشکال دارد، بنده ۱۰ ایراد دارم. این حرف بسیار حکیمانه بود و من فکر می‌کنم که ایشان به عنوان نائب رئیس در مجلس مطرح شود.

قالیباف خیرالموجودین است

* یعنی سپاه پاسداران از ریاست آقای قالیباف حمایت می‌کنند؟

نه همه آنان و بخشی از آنان حمایت می‌کنند. در سپاه که ما حضور داریم، در حد مسئولان اطلاع داریم که از آقای قالیباف حمایت می‌کنند اما به صورت قانونی صراحتا نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. بنابراین، ممکن است این حمایت در پشت صحنه رخ بدهد و بی‌تاثیر نیست. علاوه‌بر این آقای قالیباف خیرالموجودین است و ما فرد دیگری را نداریم. اگر آقای رسایی بخواهد برای ریاست بیاید با آن تفکرش همه شرایط را بهم‌ می‌ریزد.

بر همین اساس، تندروی به‌خصوص در این شرایط اقتصادی به مصلحت نیست. نظر حضرت آقا این است که تنش نباشد و نباید اختلاف ایجاد کنید. اما آقای رسایی به تلویزیون آمد. تلویزیون مقصر است یا ایشان؟ معلوم است که ایشان مقصر است. صبح رهبری فرمودند که اختلاف ایجاد نکنید ایشان بعدازظهر برخلاف بیانات رهبری صحبت کردند. لذا این تندروی‌ها ادامه پیدا نخواهد کرد.