سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد یونیسف اعلام کرد که غزه با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در آستانه ویرانی و قحطی قرار گرفته است.

سخنگوی یونیسف: غزه در آستانه ویرانی و قحطی قرار دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد یونیسف اعلام کرد که غزه با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در آستانه ویرانی و قحطی قرار گرفته است.

به گزارش المسیره، امروز سه‌شنبه «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد در سخنانی گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در غزه زندگی می‌کنند و این منطقه در آستانه ویرانی و قحطی قرار دارد.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد تصریح کرد: فلسطینیان در سایه شرایطی بسیار دشوار برای زنده‌ماندن مبارزه می‌کنند. پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، امید زیادی وجود داشت که آتش‌بس برقرار شود.

الدر ادامه داد: به هر جایی در غزه رفتم تحقق آتش‌بس بیش‌ترین چیزی بود که مردم درباره آن صحبت می‌کردند و برای تحقق آن درخواست داشتند. بنابراین امید وجود داشت، اما صدای بمب‌ها این امید را از بین برد.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد افزود: تنها ۲ روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص آتش‌بس، اسرائیل به شهر رفح که پیش از این، آن را منطقه امن اعلام کرده بود حمله کرد.

الدر ادامه داد: من در بیمارستان رفح بودم. در آن جا کودکانی با جراحت‌های خطرناک ناشی از بمباران حضور داشتند. با وجود این که قطعنامه آتش‌بس تصویب شده است بمباران در تمام روز بدون وقفه ادامه دارد.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد گفت: باید این قطعنامه به اجرا در بیاید. ما به تضمین آتش‌بس نیاز داریم تا کودکان و خانواده‌هایی که این دردها و رنج‌ها را چندین ماه به دوش کشیده‌اند، بدانند که واقعاً صبح می‌توانند از خواب بیدار شوند.