پس از حمله ایران به اسرائیل ضعف و ناتوانی گسترده این رژیم بر دنیا ثابت شد و باتوجه به بدنامی بسیارش در عرصه بین‌المللی محتمل است روز به روز متحدانش را از دست بدهد.

اسرائیل در دوران پسا حمله ایران؛ یک قدم تا نابودی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست سایت فردا: حمله جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی را باید یک نقطه عطفی در تاریخ بدانیم زیرا رژیم صهیونیستی که سال‌ها بود با حمایت‌های گسترده غربی‌ها به ویژه آمریکا اقتداری پوشالی برای خود ساخته بود و به واسطه ادعاهای خود بسیاری از کشورهای منطقه را وادار به سکوت کرده بود، حالا آن پوچ‌بودن همه آن ادعاها مشخص شده است و آن اقتدار پوشالی در هم شکسته است. به همین دلیل می‌توان گفت که بعد از حمله اخیر معادلات سیاسی-نظامی در منطقه تغییر خواهد کرد و صدالبته آینده رژیم صهیونیستی هم دستخوش تحولات مهمی خواهد شد به چند دلیل:

1. رژیم صهیونیستی بعد از این متحدان کمتری خواهد داشت زیرا از یک سو جنایت‌های این رژیم در غزه باعث شده است که کشورهای مختلفی دیگر تمایلی به حمایت از این رژیم نداشته باشند؛ دستِ‌کم حمایت آشکار زیرا حمایت از صهیونیست‌ها باعث سرافکندگی هر کشوری است و ثانیا با حمله ایران مشخص شد این رژیم از نظر نظامی هم بسیار شکننده است و عملا هیچ کاری از دستش برنمی‌آید که لازم باشد از آن ترسید یا برای جلب حمایت نظامی این رژیم با آن هم‌پیمان بود. بنابراین بسیاری از کشورها از جمله برخی کشورهای عربی منطقه بعد از این اسرائیل را بازیگری ضعیف و در عین حال جنایتکار خواهند دانست.

2. رژیم صهیونیستی بعد از حمله ایران در معرض تندترین انتقادهای داخلی قرار می‌گیرد زیرا ساکنان اراضی اشغالی احساس خواهند کرد که رژیم اسرائیل توانایی خاصی ندارد. به همین دلیل احتمالا شاهد شکاف‌های داخلی در این رژیم خواهیم بود.

3. با حمله ایران به اسرائیل محور مقاومت هم انگیزه بالایی گرفته است؛ به نحوی که آنها می‌دانند ایران هم توان و هم انگیزه لازم را برای مقابله مستقیم با رژیم صهیونیستی دارد. به همین دلیل آنها بیش از پیش متوجه شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی‌ترین حامی‌شان دارای قدرتی عظیم‌تر هر تصوری است و با این شرایط حتما گروه‌های مقاومت در ادامه مبارزه با اسرائیل راسخ‌تر از همیشه خواهند شد.

4. در پایان غربی‌ها هم از اسرائیل ناامید شده‌اند و هیچ بعید نیست دیگر حمایت‌های سابق از این رژیم صورت نگیرد که در این صورت بسیار محتمل است رژیم صهیونیستی با بدنامی بسیاری که امروز دارد و البته اثبات ضعفش در دنیا و از دست‌دادن حامیانش به تدریج به سمت فروپاشی و در نهایت نابودی حرکت کند.