سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذارد.

موضع ایران درباره توافق جدید آذربایجان و ارمنستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «تویو کلار» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی امروز (دوشنبه) در نشستی در ایروان، موضوع تعیین مرز و تحدید حدود میان ارمنستان و آذربایجان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دولت ارمنستان برای اجتناب از جنگی دوباره با جمهوری آذربایجان، چهار روستای مورد مناقشه با این کشور را به باکو واگذار کرد.

سران جمهوری آذربایجان و روسیه امروز در کرملین دیدار کردند، دیداری که رئیس‌جمهور روسیه در آن گفت روابط باکو و مسکو در سطح بالایی قرار داشته و همچنان در حال افزایش است.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز شنبه اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.