پادشاه اردن در دیدار با امیر کویت نسبت به خطر تشدید جنگ غزه هشدار داد که ممکن است منطقه را به سمت ناامنی و بی‌ثباتی سوق دهد.

اردن هشدار داد | جنگ غزه منطقه را به سمت ناامنی می‌برد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پادشاه اردن در دیدار با امیر کویت نسبت به خطر تشدید جنگ غزه هشدار داد که ممکن است منطقه را به سمت ناامنی و بی‌ثباتی سوق دهد.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار با «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت آخرین تحولات را بررسی کرده و بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و اتحاد تلاش‌های عربی برای مقابله با وضعیت انسانی فاجعه‌بار غزه تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی اردن «پترا»، پادشاه اردن در این دیدار بر لزوم دستیابی به چشم‌انداز سیاسی برای مساله فلسطین براساس راهکار تشکیل ۲ دولت تاکید کرد. راهکاری که دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق کامل مشروع خود را در تشکیل کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تضمین می‌کند.

هم صدایی گروهی از کشورهای عربی با اسرائیل در جریان پاسخ تند تهران به تل آویو زمینه ساز گمانه زنی های بسیاری شده، گروهی با اشاره به جنگ ویرانگر اسرائیل در نواز غزه، این سوال را مطرح می کنند که چرا اعراب کماکان و فارغ از شعارهایشان کنار تل آویو قرار دارند؟

عبدالله دوم از مواضع کویت در حمایت از مسائل جهان عرب و در راس آن مساله فلسطین و ملت فلسطین و نیز تلاش کویت برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

هزاران اردنی ساعتی پس از سخنرانی سخنگوی گردان‌های قسام دعوت او را لبیک گفته و دست به تظاهرات زدند.

پترا گزارش کرد رهبران اردن و کویت بر اهمیت گسترش فرصت‌های همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها بخصوص سطوح اقتصادی و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.