تسنیم/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نجومی در جلسات این هفته این کمیسیون خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار جلسات این هفته کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه (26 بهمن ماه) حضور می‌یابد تا درباره برخی موضوعات مربوط به وظایف کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به بحث و تبادل نظر بپردازند.
وی در همین راستا، افزود: همچنین اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در روز یکشنبه بررسی طرح های «حمایت از خیرین سلامت» و «تامین قیر برای پروژه های راهسازی استانی و روستایی» را در دستور کار دارند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دستورکار اعضای کمیسیون در روز سه‌شنبه (28 بهمن ماه) اظهار داشت: رسیدگی به درخواست جمعی از نمایندگان مجلس جهت؛ انجام تحقیق و تفحص از موضوع پرداخت حقوق های نجومی در دستورکار اعضای کمیسیون در این روز است که در صورت موافقت اعضای کمیسیون گزارش مصوبه این جلسه جهت بررسی طرح تفحص در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود و در صورت رد آن، طرح تفحص از دستورکار خارج می‌شود.
حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: بررسی موضوع استنکاف دولت از اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر راه اندازی سامانه حقوق و مزایا و انجام تحقیق و تفحص از عملکرد مالی نهاد ریاست جمهوری از سال 1392 لغایت 1399 نیز در دستورکار اعضای کمیسیون در روز سه‌شنبه( 28 بهمن ماه) قرار دارد.
نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد:کمیته برنامه ریزی آمایش و آمار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم در روز یکشنبه عصر چگونگی توزیع بودجه استان‌ها در سال 1399 را بررسی می‌کند.