رسانه‌های زنجیره‌ای در ادامه خط تحریفی خود درباره FATF این‌بار سعی کردند ماجرا را به فوتبال که مورد توجه و علاقه مردم است پیوند بزنند بلکه با این نمد کلاهی برای قالب کردن لوایح ضدمنافع ملی FATF بسازند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه سازندگی در گزارشی با تیتر نیم تای صفحه اول خود با عنوان «فوتبال ایران، قربانی FATF» نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را از کشورهای میزبان لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد، آنها دلیل این امر را کرونا اعلام کردند اما تحلیلگران به محدودیت‌های بانکی برای انتقال پول، حق پخش تلویزیونی مسابقات و مسائل گمرکی‌ اشاره کردند و این عوامل را دلیل اصلی این محرومیت دانستند.»

سازندگی در گزارش غیرحرفه‌ای و بدون استناد خود، بی‌آنکه‌ اشاره کند کدام تحلیلگران و کارشناسان چنین ادعایی کرده‌اند، نوشت: «حقیقت این است که ایرادها و دغدغه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط به مسائلی مانند محدودیت‌های بانکی برای انتقال پول، حق پخش تلویزیونی مسابقات و مشکلات با صداوسیما، مسائل گمرکی و درنهایت کرونا بوده.»

مدعیان اصلاحات سعی می‌کنند از هر حربه‌ای برای مخدوش‌سازی تصمیم نظام بر رد لوایح FATF استفاده کند چه آنکه آنها پیش‌ازاین نیز در ماجرای قهر «استراماچونی» سرمربی ایتالیایی تیم استقلال هم با آسمان‌وریسمان به هم بافتن سعی کردند با مغالطه و وارونه‌نمایی، مشکلات پدید آمده برای حساب بانکی وی را ناشی از تصویب نشدن لوایح CFT و پالرمو قلمداد کنند. مدعیان اصلاحات که پیش ‌از این زلف همه مشکلات کشور را به برجام گره می‌زدند، حالا که دیده‌اند موضوعات فوتبالی ضریب بالایی در افکار عمومی جامعه ایرانی دارد، درصددند با موج‌سواری بر افکار عمومی FATF را بزک کنند و عدم تصویب آن را دلیل اصلی مشکلات کنونی عنوان کنند.

لازم به ذکر است، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران در نخستین واکنش به گرفته شدن میزبانی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و انتخابی جام جهانی گفته است: «واقعیت این است که وقتی فدراسیون یک سال بلاتکلیف بود و خلأ ایجاد شد، رقبا از این فرصت طلایی سوءاستفاده کردند و در پنهان و به‌صورت تبانی، تصمیمات کاملاًً سیاسی گرفتند که مغایر با روح المپیک و جوانمردی است... دلایلی که آوردند اصلاً قانع‌کننده نیست. بحث تبلیغات، اسپانسر و تحریم بود که اینها بهانه است و واقعی نیست».استراتژی مهم انصارالله برای فتح استان مأرب

انصارالله برای جلوگیری از افزایش آمار کشته‌ها و زخمی‌ها در شهر مأرب، عملیات نظامی خود را به تدریج و آهسته دنبال می‌کند، زیرا حدود یک میلیون نفر در این شهر سکونت دارند.

تحلیلگران مسائل منطقه‌ای درباره تحرکات و عملیات‌های نظامی اخیر انصارالله در یمن با هدف آزاد‌سازی استان مأرب- که یک استان فوق‌العاده استراتژیک به‌حساب می‌آید- گفته‌اند که انصارالله عملیات خود را به‌گونه‌ای طراحی و اجرایی کرده که به زیرساخت‌های اقتصادی این استان آسیب زیادی وارد نشود، زیرا بخش وسیعی از نفت و منابع آبی یمن در این استان قرار دارد. در واقع استان مأرب یک استان اقتصادی و قلب اقتصادی یمن به‌حساب می‌آید.

انصارالله برای جلوگیری از افزایش آمار کشته‌ها و زخمی‌ها در شهر مأرب، عملیات نظامی خود را به تدریج و آهسته دنبال می‌کند، زیرا حدود یک میلیون نفر در این شهر سکونت دارند.

مهم‌ترین استراتژی جنگی انصارالله در این منطقه، تلاش برای جلب همکاری سران عشایر و طوایف در مأرب و آزادسازی آن به شکل مسالمت‌آمیز است.

بنابراین عملیات آزادسازی مأرب که می‌توانست در یک فاصله کوتاه و مثلا در چند روز اتفاق بیفتد، هفته‌ها به طول انجامیده است.عضویت  در حزب اصلاح‌طلب برای دور زدن وزارت کشور

به‌دنبال مخالفت وزارت کشور با حضور افراد حقیقی و نه حقوقی در ناسا، اصلاح‌طلبان برای نگه داشتن بهزاد نبوی در رأس این نهاد دست به کار شده‌اند. در پی اعلام وزارت کشور مبنی بر  اینکه حضور بهزاد نبوی در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان(ناسا) خلاف قانون است و این فرد به عنوان عضو حقیقی نمی‌تواند در این نهاد باشد، اصلاح‌طلبان نبوی را عضو حزب توسعه ملی کردند تا بتواند رئیس ناسا باقی بماند.

اخیرا طی جلسه‌ای که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب متشکل از نمایندگان وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تشکیل جلسه داده است، حضور اشخاص حقیقی را در ارکان جبهه‌های سیاسی مجاز ندانسته است.  

با تأکیدی که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بر رعایت قانون در تشکیل جبهه‌های سیاسی دارد، به نظر می‌رسد که بهزاد نبوی از اعضای شاخص سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی که اکنون به عنوان رئیس این جبهه انتخاب شده است از این جایگاه کنار گذاشته شده شود.

حمزه امرایی دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب چندی پیش در نشستی با خبرنگاران گفته بود: بنا به نظر کمیسیون اشخاص حقیقی می‌توانند به عنوان مشاور استفاده شوند اما اشخاص حقیقی نمی‌توانند به عنوان کادر رهبری در این جبهه فعالیت کنند.اصلاح‌طلبان پس از این از نامزدهای اعتدال حمایت نمی‌کنند

عضو «ناسا» (نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) تصریح کرد: طیف اعتدال می‌تواند از نامزد ما در انتخابات حمایت کند اما از نامزد اعتدال حمایت نمی‌کنیم.

علی صوفی که قبلا در شعسا(شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان) حضور داشته گفت: همه نامزدهای احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند، کار ساختار نهاد اجماع‌ساز تحت عنوان جبهه اصلاحات ایران بعد از اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده آغاز می‌شود تا مشخص شود در نظرسنجی‌ها چه کاندیدایی احتمال پیروزی‌اش بیشتر است.

وی اظهار کرد: الان هیچ مناقشه‌ای در جریان اصلاحات وجود ندارد، اگر در نهایت جبهه اصلاح‌طلبان ایران تصمیم گرفت هیچ گزینه‌ای را حمایت نکند، آن موقع احزاب می‌توانند از گزینه مطلوب خود حمایت کنند. در این حالت نیز اگر گزینه‌ای غیراصلاح‌طلب توسط حزبی مطرح شود مثلا کارگزاران بگوید «چون گزینه‌ای نیست ما از آقای لاریجانی حمایت می‌کنیم»، آن حزب حرکت حزبی تنها انجام داده است.

صوفی درباره طرح نام علی لاریجانی و ظریف از سوی کارگزاران یادآور شد: راهبرد انتخاباتی جریان اصلاحات از سال گذشته تغییر کرد و رویکرد ائتلافی کنار گذاشته شد اما شاید کارگزاران هنوز قائل به آن رویکرد باشد، حال آنکه جبهه اصلاح‌طلبان قائل به این نیست.

وی درباره همکاری انتخاباتی اصلاحات و اعتدال اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه جزو احزاب اصلاح‌طلب نیست، با راهبردی که اشاره شد ایرادی ندارد که جبهه اصلاحات ایران نامزدی را معرفی کند و حزب اعتدال و توسعه نیز از همین نامزد حمایت کند اما برعکسش اتفاق نمی‌افتد که اعتدال و توسعه نامزد معرفی کند و اصلاح‌طلبان از نامزد اعتدال و توسعه حمایت کنند.