ایسنا/ سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از بررسی برنامه های ۶ وزیر پیشنهادی کابینه در جلسه دیروز بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

حضور ۶ وزیر پیشنهادی کابینه در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روح الله نجابت در تشریح جلسه دیروز بعد از ظهر کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه دیروز عصر کمیسیون، وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، نفت، دادگستری، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان حضور یافتند. در ابتدا هرکدام از وزرای پیشنهادی برنامه خود را برای اعضای کمیسیون تبیین کرده و سپس نمایندگان نیز دغدغه ها و سوالات خود را مطرح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حضور وزیر پیشنهادی صمت در خصوص مواردی نظیر توجه به صنایع دانش محور، تأمین و ساماندهی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد و مدیریت بازار پرتلاطم این محصولات، بهره گیری از ظرفیت رایزنان بازرگانی سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای هدف، توسعه متوازن و عادلانه در نقاط گوناگون کشور مبتنی بر مزیت های محلی و بومی، تقلیل اثار تحریم با حمایت از تولید داخلی، کاهش هزینه های زائد، درون زایی اقتصاد و کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد، مردمی سازی اقتصاد، لغو امتیازات انحصاری و فسادزا و افزایش بهره وری تولیدکنندگان بحث و بررسی صورت گرفت. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حضور وزیر پیشنهادی نفت نیز به مواردی از قبیل تمرکز جدی بر جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز، صادرات میعانات گازی، جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی، تمرکز بر میادین مشترک نفت و گاز، فعال سازی بخش خصوصی در زمینه اکتشاف و صادرات نفت تاکید شد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین با وزیر پیشنهادی دادگستری نیز مواردی نظیر اصلاح و بهبود قوانین جهت ارتقای بهره وری و کارآمدی وزارت دادگستری، حمایت از تولید و تولیدکنندگان در پرونده های قضایی، بازتعریف شرح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در جهت افزایش کارآمد سازی، تقویت حقوق مالکیت معنوی، ارتقای تعامل میان دولت، مجلس و قوه قضاییه مورد ارزیابی و تاکید قرار گرفت.

وی افزود؛ همچنین در این جلسه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز حضور یافته و مواردی نظیر تأکید بر اتمام طرح مسکن ملی، تمرکز بر راه سازی، تکمیل پروژههای نیمه تمام آزادراهی و بزرگراهی و کاهش تصادفات جادهای کشور به وسیله بهسازی جاده ها، نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: در ادامه نیز میزبان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به مواردی نظیر توجه جدی به حوزه فرهنگ، سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی، مد و لباس ایرانی و اسلامی، رسیدگی به معیشت هنرمندان و ایجاد بازارچه های عرضه محصولات، ایجاد هم افزایی و یکپارچه سازی اقدامات بین دستگاههای متعدد متولی حوزه فرهنگ، حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ که به واسطه بیماری کرونا دچار آسیب شده اند، فرهنگ سازی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و فرزندپروری، تکریم اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در استان ها، صیانت از هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی تاکید شد.

نجابت در پایان بیان کرد: همچنین در این جلسه وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیز حاضر شده و در حضور ایشان نیز در خصوص تأکید بر فراگیری ورزش همگانی، مبارزه با وقوع فساد در حوزه ورزش، اهتمام جدی به حوزه جوانان و تشکیل معاونت جوانان و تقویت ورزش قهرمانی بحث و بررسی صورت گرفت.