رکنا: اوباش ورامین، گوش مقتول را بریده و او را با ضربات قمه و شلیک گلوله به قتل رسانده بودند.

قاتل گوش بر گنده لات ورامین بود / با 18 نوچه اش گانگسترهای خطرناک بودند + جزئیات حکم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، ۲۹ تیر‌ سال‌۹۸، تحقیقات مأموران پلیس ورامین با قتل مرد جوانی در درگیری با چند اراذل و اوباش در میدان اصلی شهر به جریان افتاد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند با جسد سپهر 27 ساله روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله و ضربات قمه کشته  و یکی از گوش‌های او بریده شده‌بود. 

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی روند تحقیقات نشان داد عامل قتل یکی از گنده‌لات‌های ورامین به نام کوروش است که با همدستی نوچه‌هایش سپهر را به قتل رسانده‌است. همچنین مشخص شد کوروش با زن جوانی به نام ناهید رابطه دارد. از آنجایی که کوروش متواری بود، آن زن مورد تحقیق قرار گرفت و در توضیح به مأموران گفت: «قبل از آشنایی با کوروش با مقتول رابطه داشتم تا اینکه کوروش هم به من ابراز علاقه کرد و گفت قصد ازدواج دارد. چند باری با او ملاقات داشتم تا آخرین‌بار فهمیدم می خواهد مقتول را با اسلحه کلاشنیکف به قتل برساند.»

اعتراف به قتل 

بعد از این توضیحات، کوروش چند روز بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد. او تحت بازجویی قرار گرفت و در روند بازجویی‌ها به قتل با همدستی 18 نفر از نوچه‌هایش اقرار کرد و گفت:‌«من و مقتول با هم اختلاف قدیمی داشتیم و اختلاف ما بین خانواده‌ها بر سر یک زمین بود. سر همین اختلاف سپهر بارها در لایو اینستاگرام به من فحاشی کرده‌ و خط و نشان کشیده‌بود. این شد که از او کینه و تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم.‌» متهم در خصوص شب حادثه گفت: «شب حادثه همراه نوچه‌هایم مقابل نمایشگاه خودروی دوست سپهر رفتیم، چون می‌دانستیم آن شب او قصد دارد به آن نمایشگاه برود. همگی با قمه و چاقو رفتیم و من هم از قبل یک اسلحه کلاشنیکف تهیه کردم و با خودم بردم. وقتی به آن نمایشگاه رسیدیم به سپهر حمله کردیم و من با کلاشنیکف به او و دوستانش شلیک کردم، سپس دوستانم گوش مقتول را بریدند و ماشین آنها را آتش زدند.»

   انکار قتل 

با دستگیری نوچه‌های متهم و اقرار به جرمشان، تحقیقات برای کامل شدن پرونده ادامه داشت تا اینکه متهم اعترافاتش را پس گرفت و شلیک با اسلحه را انکار کرد و گفت:‌«آن شب با اسلحه شلیک نکردم. دوستم به نام شهاب که از گنده‌لات‌های ورامین است، به مقتول شلیک کرد ولی من به خاطر مرام و معرفتم قتل را گردن گرفتم.‌» با این ادعا مأموران دوربین‌های مداربسته را در محل حادثه ‌ بازبینی کردند و دریافتند کوروش عامل شلیک مرگبار بوده‌است. به همین‌خاطر پرونده به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب و به اتهام مباشرت در قتل به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 

   محاکمه اول 

متهم و همدستانش بعد از تعیین‌وقت در شعبه هفتم دادگاه محاکمه شدند. ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. سپس کوروش به جایگاه رفت و با انکار جرمش قتل را گردن دوستش شهاب انداخت و گفت: «بعد از کشته‌شدن سپهر، دوستانش به تلافی این اتفاق برادر بزرگم را مقابل خانه پدری‌ام با شلیک گلوله کشتند. حالا این پرونده برای تکمیل تحقیقات در پلیس آگاهی در جریان است.‌» سپس شهاب به جایگاه رفت و با رد ادعای متهم گفت:‌«معاونت در قتل را قبول دارم اما من به مقتول شلیک نکردم و کوروش دروغ می‌گوید.»

در آخر هیئت قضایی با این ادعا، دو متهم را به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی معرفی کرد تا کارشناسان با انجام تن‌پیمایی بتوانند عامل شلیک مرگبار را معرفی کنند. 

محاکمه دوم و حکم قصاص 

با اعلام نتیجه تن‌پیمایی مشخص شد شهاب عامل شلیک بوده‌است، بنابراین دو متهم در دو روز متوالی در شعبه هفتم دادگاه محاکمه شدند و از خودشان دفاع کردند. ابتدای جلسه وکیل اولیای‌دم درخواست قصاص کرد. در ادامه کوروش به جایگاه رفت و گفت:‌«شهاب عامل قتل است. او حتی بعد از قتل در حالی که با ماشین فرار می‌کردیم، رو به من کرد و گفت سورپرایزی عجیب دارد سپس گوش مقتول را که بریده‌بود، از جیبش بیرون آورد و به ما نشان داد. او حتی برای گمراه کردن پلیس و خطا در نتیجه تن‌پیمایی در زندان رو به مواد‌مخدر برد تا با مصرف مواد به شدت لاغر شود.»

در ادامه شهاب به جایگاه رفت و با انکار قتل گفت: «کوروش انگیزه کافی برای قتل داشت به همین‌خاطر او خودش به مقتول شلیک کرد و حالا از ترس اعدام تلاش می‌کند، مرا قاتل معرفی کند.‌» در آخر هیئت قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده، شهاب را به قصاص و کوروش را به اتهام معاونت در قتل به 25سال حبس محکوم کرد. دیگر متهمان نیز هر کدام به حبس محکوم شدند. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده‌شد و سرانجام از سوی قضات یکی از شعبات آن مهر تأیید خورد.