اقتصادنیوز؛ راز مثلث برمودا به دست دانشمندان کشف شد. برمودا در اصل نام جزایر زیبایی در شمال اقیانوس اطلس و در نزدیکی امریکا است که جزو سرزمین‌های فرادریایی پادشاهی بریتانیا محسوب می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به‌گزارش اقتصادنیوز، اکثر افراد، نام برمودا را به خاطر حوادث عجیب اتفاق افتاده در منطقه معروف به «مثلث برمودا» شنیده‌اند، غرق شدن کشتی‌ها، ناپدید شدن هواپیماها و گم شدن افراد در این منطقه بسیار خبر ساز بود و برای مدت زیادی مردم معتقد بودند نیروهای فراطبیعی باعث این اتفاقات هستند.

کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان
کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان

عده‌ای این فرضیه را مطرح کردند که آدم فضایی‌ها انسان‌ها را برای تحقیق از زمین می‌دزند، یا گروهی گفتند این اتفاقات تحت تاثیر قاره گمشده آتلانتیس می‌افتد و در عجیب‌ترین مورد گفته شد گرداب‌هایی در این منطقه رخ می‌دهد که کشتی‌ها را به بعد دیگری از جهان می‌برند. بر اساس همین فرضیه‌ها و داستان‌ها، تعداد زیادی فیلم‌های اکشن و تخیلی یا مستند ساخته شدند و افرادی هم از روی ماجراجویی برای اثبات بی‌خطر بودن آن وارد مثلث برمودا می‌شدند. مثلث برمودا منطقه‌ای بین جزایر برمودا، میامی و پورتو ریکو است، البته همیشه درباره ابعاد منطقه‌ی خطر اختلاف‌هایی وجود داشته است.

کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان
کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان

به هرحال در طول سال‌ها دانشمندان مختلفی روی این موضوع کار کردند و همگی روی خطرناک بودن این منطقه اتفاق نظر داشتند اما دلایل آن مشخص نبود. اخیراً گروهی از پژوهشگران دانشگاه ساوت‌همپتون در نتیجه‌ی تحقیقات خود اعلام کردند موج‌های خروشان دلیل اصلی این حوادث هستند. پژوهشگران برای اثبات نظریه خود مدلی از حادثه‌ی غرق شدن کشتی یواس‌اس سایکلوپ (USS Cyclop) را طراحی کردند و آن را در معرض  شرایط مشابه منطقه قرار دادند. در این مدل‌سازی موج‌های بزرگی تشکیل شد، امواجی که در دنیای واقعی می‌تواند معادل ۳۰ متر ارتفاع داشته باشد. در این آزمایش، کشتی به سرعت غرق شد.

کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان
کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان

دکتر سیمون باکسال (Simon Boxall) اقیانوس شناس و زمین‌شناس، درباره‌ی این پدیده توضیح می‌دهد: اینجا محل برخورد طوفان‌ها از سه سمت غرب، جنوب و شمال است که شرایط را برای وقوع موج‌های بسیار بزرگ و کشنده فراهم می‌کنند.

او در ادامه افزود: هرچه کشتی بزرگتر باشد احتمال غرق شدنش در این شرایط بیشتر است. این موج‌های بلند می‌تواند ضربه خطرناکی به کشتی بزند و حتی آن را به دو نیم بشکند. در صورت برخورد کشتی با این امواج، بدون شک در ۲ تا ۳ دقیقه غرق خواهد شد.

کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان
کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان

پژوهشگران معتقدند دلیل اصلی این حوادث شرایط ویژه مثلث برمودا از نظر آب و هوایی است که باعث تشکیل امواج و طوفان‌های خطرناک می‌شود. وقتی منطقه‌ای از چند جهت در معرض بادها و طوفان‌ها باشد، پیش‌بینی و کنترل مسیر کشتی یا هواپیما بسیار سخت خواهد بود. به همین سادگی و البته به همین خطرناکی!