عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان می‌گوید تلقی افکار عمومی نسبت به دولت منفی است و چشم‌اندازی برای تغییر این تصور وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 عبداله ناصری از مشاوران خاتمی، درباره این سوال روزنامه آفتاب یزد  که «دو سال از دولت روحانی زمان باقی‌ مانده است، آیا باز هم می‌توان چشم‌اندازی برای این دو سال پایانی دولت متصور بود؟»، گفت: متاسفانه خیر، زیرا تلقی افکار عمومی نسبت به دولت منفی است. چرا که بسیاری از مردم معتقدند مدیریت رها شده و این تلقی بسیار قوی است. همان‌طور که عدم مدیریت دولت در مهار قیمت ارز و دلار و بحران سیل و... مشاهده شد، افکار عمومی با توجه به این مسائل هیچ چشم‌اندازی نسبت به  دولت دوم روحانی ندارد. در واقع نه جامعه آینده روشنی برای روحانی و دولتمردانش در اذهان متصور است و نه طبقه مدنی و روشنفکر کشور می‌توانند چنین چشم‌اندازی برای دولت ترسیم کنند. بنابراین بر این باورم این تصور که در دو سال آینده  قرار است اتفاق خاصی در دولت روحانی رخ دهد، اشتباه است. از این رو، به عنوان یک شهروند و عضو جامعه مدنی تلقی روشنی نسبت به آینده دولت روحانی ندارم. حتی با توجه به عملکرد دو سال اخیر شرایط را به مراتب در دو سال پایانی از عمر دولت یازدهم بدتر هم می‌بینم که البته امید می‌رود که این تصور اشتباه باشد.

وی در پاسخ این پرسش که برخی بر این اعتقادند باید تا انتخابات 2020 آمریکا صبر کرد،‌ زیرا با دموکرات‌ها بیشتر می‌توان کنار آمد، آیا به راستی ایران علی‌رغم شرایط کنونی باز هم باید تا نتیجه انتخابات 2020 صبر کند؟

وی، گفت: متاسفانه برخی در ایران منتظرند که دولت ترامپ پایان بپذیرد در صورتی که او در انتخابات 2020 دیگر انتخاب نشود با  دولت دموکرات احتمالی وارد گفت‌وگو شوند، این کاملا اشتباه است. در عین حال، عدم انتخاب مجدد ترامپ در آمریکا خوش‌بینی کاذب است.

ناصری مدعی شد: معتقدم برجام دیگر هیچ‌ خاصیتی ندارد مگر اینکه باب مذاکره‌ای برای حل مناقشات جدی باز کنند(!)

روحانی باید تلاش کند کشور را در برجام نگه‌ دارد. زیرا برون رفت از آن چالش برانگیز است.

یادآور می‌شود عبداله ناصری در کنار ابراهیم اصغرزاده، از جمله اصلاح‌طلبانی هستند که دولت روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده بودند.