امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که مراسم حج و برائت از مشرکان یکی از مصادیق وحدت مسلمان است، گفت: وحدت مسلمانان می‌تواند عاملی مهم و راهگشا برای عظمت اسلام ناب محمدی و ذلت دشمنان دین خدا باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ‌‌ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عید قربان تبریز اظهار کرد: روز گذشته مسجدالاقصی با برپایی نماز عید قربان به صحنه رویایی نمازگزاران فلسطینی با نظامیان اشغالگر بدل شده بود و نظامیان اشغالگر برای متفرق کردن نمازگزاران از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کردند؛ در این رابطه شماری از نمازگزارن بازداشت و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

وی با بیان این‌که همزمان با حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی برای اقامه نماز عید قربان، گروه‌های فعال صهیونیستی برای یورش شهرک‌‌نشینان به مسجد الاقصی فراخوان داده بودند، افزود: حتی گروه شهرک‌نشین افراطی نیز از طرفداران خود برای حمله به نمازگراران دعوت کرده بود و ده‌ها شهرک‌نشین نیز به هنگام برگزاری نماز عید قربان، در ورودی مسجد الاقصی به رقص و هتک حرمت مشغول بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که پیام مقام معظم رهبری برای حجاج بیت الله الحرام، بسیار مهم است، گفت: وعده‌ها و ارزیابی‌های مقام معظم رهبری همواره با واقعیت‌ها همخوانی داشته است و ایشان تحلیلی بلندمدت و واقع بینانه از مسائل ارایه می‌کنند. چنانچه پیش بینی‌های ایشان در مورد سوریه، جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و... محقق شده است.

نماینده ولی فقیه استان در ادامه تاکید کرد: گذشتن از تمامی داشته‌ها، ابراهیم را خلیل‌الله کرد و همچنین تسلیم فرمان الهی شدن نیز اسماعیل را ذبیح الله کرد.

وی با تاکید بر این‌که عید قربان، عید قرب مسلمانان در سایه عبودیت به درگاه خداوند است، بیان کرد: عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و یادآور زیباترین تعبد انسان در برابر خداوند است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که عید قربان عید ایثار، اخلاص و عشق به خداوند است، گفت: امروز نیز حجاج بیت الحرام در مراسم حج و مسلمانان، خود را از تعلقات دنیوی دور می‌کنند تا بتوانند به خداوند نزدیک شوند.

 وی در ادامه به حکمت‌های قربانی کردن اشاره کرد و افزود:  قربانی کردن اگر در سایه تقوا باشد‌، قرب الهی را به همراه خواهد داشت‌‌ و همچنین اطعام فقرا و نیازمندان از دیگر حکمت‌های قربانی کردن است، چنانچه پیامبر گرامی اسلام حکمت واجب شدن قربانی را رسیدگی به فقرا بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه استان در خاتمه تاکید کرد: یاد خدا و یاداوری تمامی نعمت ها از جمله دام های حلال از دیگر حکمت‌های قربانی کردن در عید قربان است.

 

با وجود اینکه مستکبران بر ضد کشور ما هستند، به راه خود ادامه می‌دهیم

 

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: با وجود اینکه همه مستکبران عالم بر ضد کشور ما بودند و هستند اما ما به راه خود ادامه می‌دهیم و مشکلات را تحمل می‌کنیم و در حال پیشرفت هستیم و دلیل این موفقیت‌ها، توکل به خدا و توسل به محمد و آل محمد(ص) است.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه نماز عید سعید قربان که امروز (۲۱ مردادماه) در مصلی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سنت قربانی از مستحبات موکده است و مومنین در روز عید قربان، گوسفند، گاو و یا شتری را قربانی می‌کنند.

وی افزود: اگر یک نفر به تنهایی توانایی قربانی ندارد،‌ می‌تواند با کمک چند نفر این عمل را انجام دهند و روز قیامت همه این افراد از قربانی منتفع می‌شوند. امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد سنن خاتم‌الانبیا محمد مصطفی(ص) را احیا کنیم. بیشتر گوشت قربانی باید سهم فقرا شود البته می‌توان از آن به افرادی به عنوان هدیه داد.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) موظف شد که فرزند خود اسماعیل را در منا برای خدا قربانی کند اما زمانی که ایشان تسلیم امر الهی شدند، کارد گردن فرزندش را نمی‌برید تا اینکه صدایی آمد که خداوند این کار را نهی کرده است. جبرئیل نازل شد و گوسفندی از بهشت به همراه داشت و خطاب به حضرت ابراهیم (ع) گفت از عهده امتحان سخت برآمدی و خداوند امر کرده به جای اسماعیل، گوسفند را قربانی کنی.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه امیدوارم به خوبی از عهده امتحان‌های الهی برآییم، گفت: خداوند فرموده‌اند که آیا بندگان  فکر می‌کنند که امتحان نمی‌شوند؟ قطعا امتحان می‌شوند.

وی با توصیه به رعایت تقوای الهی عنوان کرد: تقوای الهی یعنی ترس از خدا و به یاد خدا بودن در انجام هر کار و هنگام صحبت کردن. 

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به اعیاد فطر، قربان و غدیر، گفت: عید غدیر از همه این اعیاد بالاتر است زیرا عید اتصال امیرالمومنین(ع) به امامت و ولایت بر مسلمانان است. 

آیت‌الله موسوی جزایری تاکید کرد: سال به سال باید عید غدیر خم پررنگ‌تر باشد. سال گذشته تنها در اهواز با کمک مومنین برای ۲۰۰ هزار نفر غذا پخته شد.

وی افزود: بالاترین افتخار و سند پیروزی و موفقیت ما چیزی جز ولایت حضرت علی بن ابیطالب(ع)، محبت و ارادت به حضرت فاطمه الزهرا(س)، تبعیت از ائمه اطهار و توسل به عنایات امام زمان(عج) نیست. 

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: همه مستکبران از روز نخست علیه انقلاب دست به دست هم دادند  زیرا انقلاب اسلامی طرفدار مستضعفان است و هیچ زمانی انسان مستکبر از اینکه کاری به نفع مستضعف انجام شود، رضایت ندارد.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان اینکه طبیعت انقلاب به طبقه ضعیف و عدالت اجتماعی به نفع ضعفا گرایش دارد، گفت: بنابراین کسانی که روحیه متکبری دارند از چنین انقلابی خوششان نمی‌آید. قبل از انقلاب در سال ۵۷ در انگلیس بودیم و زمانی که از انقلاب و قیام برای عدالت صحبت می‌کردیم چهره آنها عبوس می‌شد و از کلماتی مانند عدالت خوششان نمی‌آمد که این همان روحیه استکباری است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه همه مستکبران عالم بر ضد کشور ما بودند و هستند اما ما به راه خود ادامه می‌دهیم و مشکلات را تحمل می‌کنیم و در حال پیشرفت هستیم و دلیل این موفقیت‌ها، توکل به خدا و توسل به محمد و آل محمد(ص) است.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: پشتوانه بزرگ انقلاب، عنایت امام زمان(عج)، وجود مقدس امام رضا(ع)، ولایت علی بن ابیطالب(ع) و محبت حضرت فاطمه‌(س) است که در دل‌های مردم ما موج می‌زند. همچنین ریخته شدن خون‌های پاک شهدا درخت انقلاب را آبیاری کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: هر چه بخواهند انقلاب ما را تضعیف کنند یا بشکنند، نمی‌توانند و نخواهند توانست و باید قدر انقلاب را بدانیم.

وی بیان کرد: عید غدیر خم فرصتی برای این است که عنایت خودمان را در طبق اخلاص بگذاریم. هر چه می‌توانیم کمک کنیم تا به کوری دشمنان امیرالمومنین(ع)، جشن عید غدیر با شکوه‌تر و با محتواتر برگزار شود.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان تصریح کرد: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با انرژی زیاد تلاش می‌کند و باید مسئولین و مردم با وحدت و پشتیبانی از روحانیت خدمتگذار، به وی کمک کنند.

رتبه اعتباری 34 میلیون ایرانی محاسبه شد در معاملات خود از آن استفاده کنید
آیا این خبر مفید بود؟

برای درج آگهی و رپرتاژ با شماره 09036344509 تماس حاصل فرمایید .