ستاره بی چون و چرای هندبال ایران در یک شب رویا رویی و برد مقابل شیلی گلر ١٩٥ سانتی متری تیم ملی بود.

یک غول ستاره تیم ملی هندبال ماست! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، تیم ملى هندبال ایران که دومین دوره حضورش را در مسابقات قهرمانى جهان و به میزبانى کشورهاى لهستان و سوئد تجربه مىکند، در اولین بازى خود مقابل یک تیم کم‌تجربه دیگر مثل شیلى از آمریکاى جنوبى قرار گرفت. 

ایران و شیلى هر دو مى‌دانستند برابر مونته‌نگرو و اسپانیا کار دشوارترى خواهند داشت و کلید صعود به جمع ٢٤ تیم مسابقات برد در همین گام اول خواهد بود.

در این بازى نه چندان پرگل که بیشتر شاگردان وسلین در ایران و از سوى دیگر شیلیایى‌ها تمرکز خود را روى دفاع و ضدحمله گذاشته بودند، نقش دروازه‌بان‌ها زیر فشار حملات حریف کلیدى تر بود. 

اما در شرایطى که بازى به حساس‌ترین ثانیه‌هاى خود در دو دقیقه پایانى رسید که ایران و شیلى پایاپاى پیش مى‌رفتند. 

در این میان، محمد سیاوشى، دروازه‌بان ایران، با ١٩٥ سانتى‌متر قد و ١١٥ کیلو وزن و با درخشش بى‌نظیر خود در ثانیه‌هاى آخر نقش اول برد بزرگ ایران در مسابقات جهانى را اجرا کرد؛ اتفاقى که باعث شد در پایان بازى هم عنوان برترین بازیکن زمین را از سوى مسئولان برگزارى به خود اختصاص دهد.

قسمت اول شاهکار گلر خوش قد و قامت ایران در دقیقه ٥٨ بود، جایى که نتیجه برابر ٢٣ بود و شیلى با در اختیار داشتن توپ گل ٢٤ و برترى خود را روى دروازه ایران جستجو مى‌کرد.

با خطاى صورت‌گرفته روى مهاجم شیلى داور به سود این تیم پنالتى اعلام کرد. بازیکن حریف به امید زدن گل پیروزى‌بخش رودرروى سیاوشى قرار گرفت، اما در یک مرحله، بلکه در دو مرحله این دروازه به شکلى رویایى دروازه ایران را نجات داد. این دبل‌سیو سیاوشى در بازگشت روى ضدحمله به گل ٢٤ ایران تبدیل شد تا به طور کلى جریان بازى تغییر کند.

کمتر از دو دقیقه به پایان بازى سیاوشى مقابل پنالتى بازیکن شماره ٢ شیلى ایستادگى کرد

اما شاهکار سیاوشى ادامه داشت. تقریبا ٣٠ ثانیه به پایان بازى ایران به گل ٢٥ خود رسید و فقط کافى بود روى حمله حریف گل دریافت نکند تا سند اولین برد به نامش امضا شود. 

بعد از سیو پنالتى باز هم توپ به دست بازیکن شیلى رسید و به شکل اعجاب‌انگیزى سیاوشى براى دومین بار توپ را مهار کرد

با این وجود شیلیایى‌ها خیلى زود گوش راست خود را در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه بان ایران قرار دادند. سیاوشى که در لحظه شوت شاید فقط یک متر با مهاجم شماره ٢٨ شیلى فاصله داشت، به شکل اعجاب‌انگیزى این توپ را هم مهار کرد تا سند برد ایران را امضا کند.

بلافاصله ضدحمله شکل گرفت و ایران به گل ٢٤ رسید تا ورق کاملا برگردد

بعد از این سیو فوق‌العاده، نه تنها سیاوش دستانش را به علامت پیروزى و خوشحالى بالا برد؛ بلکه بازیکنان شیلى هم باخت را پذیرفتند و ١٠ ثانیه پایانى را هم ایستادند و خوشحالى بازیکنان ایران را تماشا کردند.

این هم واکنش گلر دوم تیم ملى به سیوهاى دیدنى سیاوشى بعد از گل ٢٤ ایران

بلافاصله بعد از سوت پایان و ثبت نتیجه ٢٥ بر ٢٤ به سود ایران، همه بازیکنان و اعضاى کادر فنى به سوى سیاوشى رفتند و او را در آغوش گرفتند. البته که کارگردان تلویزیونى هم چند بار با به تصویر کشیدن سیو دیدنى سیاوشى در لحظات پایانى از زاویه‌هاى مختلف اتفاق کلیدى بازى را همین صحنه مى‌دانست.

سرمربى شیلى مجبور شد براى خروج از بحران وقت استراحت درخواست کند

بعد از گل ٢٥ ایران به شیلى و در فاصله ٢٠ ثانیه به پایان این سیو دیدنى حکم برترى ایران را امضا کرد

اینجا در حالى که ١٣ ثانیه به پایان مانده، بازیکنان ایران در تدارک جشن پیروزى هستند و شیلى در شوک به سر مى برد

بعد از سوت پایان همه بازیکنان به سوى غول هندبال ایران رفتند و او را در آغوش گرفتند

بازیکنان شیلى هم به هم‌تیمى خود که در دو مرحله از روى نقطه پنالتى فرصت گلزنى تک به تک را از دست داد، دلدارى مى‌دهند