نام سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر به عنوان یکی از نامزدهای هدایت تیم ملی چین مطرح شده است.

جدیدترین گزینه هدایت چین: کارلوس کی‌روش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" فدراسیون فوتبال چین نیز به مانند بسیاری از کشورهای مطرح بعد از جام جهانی به دنبال استخدام یک سرمربی معتبر است. در همین رابطه، رسانه چینی k.sina از کارلوس کی روش به عنوان نزدیک‌ترین گزینه به تیم ملی چین یاد کرد و او را یک «لیپی» جدید برای این تیم دانست!

در ادامه گزارش این رسانه از احتمال حضور کی‌روش بر مسند هدایت تیم ملی چین را می‌خوانید؛

«‌تیم فوتبال مردان چین ۹ ماه است که هیچ بازی رسمی و اردوی تدارکاتی نداشته و حتی نامزدهای سرمربیگری برای چرخه جدید تیم ملی فوتبال نیز به طور رسمی تایید نشده‌اند. اخیراً انتخاب مربی ملی فوتبال به یکی از اقدامات کلیدی فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. اسامی بسیاری از نامزدها افشا شده و نگرانی‌های گسترده‌ای را به وجود آورده است. در داخل فدراسیون فوتبال، مربی ۷۰ ساله پرتغالی -کارلوس کی روش - به کاندیدایی تبدیل شده است که استانداردهای فدراسیون را به بهترین نحو رعایت می‌کند!

پس از آغاز روند انتخاب مربی توسط فدراسیون فوتبال، رسانه‌های داخلی نامزدهای زیادی از جمله بنتو، اولارویو و استویکوویچ و دیگر مربیان قدیمی سوپر لیگ چین را افشا کردند. چند روز پیش "کائو روی" مربی معروف محلی گفت که اولارویو توسط محافل فوتبال داخلی به عنوان مناسب‌ترین کاندیدای تیم ملی فوتبال شناخته می‌شود. این موضوع حمایت بسیاری از طرفداران را نیز به همراه داشته است. اما " وانگ شیائوروی" خبرنگار فاش کرد که دستمزد سالانه ۵ میلیون دلاری اولارویو به یک مانع تبدیل شده است!

یکی از روزنامه‌های پکن تایید کرد که رسانه‌ها گفته‌اند اولارویو و استویکوویچ هر دو قرارداد دارند، بنابراین احتمال سرمربیگری آنها در تیم ملی فوتبال به صفر نزدیک است. دو کاندیدای دیگر مورد علاقه فدراسیون فوتبال چین پائولو بنتو و کی روش هستند و کی روش به مربی‌ای تبدیل شده است که با استانداردهای مربیگری فدراسیون فوتبال چین بیشتر مطابقت دارد.

به عبارتی کی روش سرمربی ۷۰ ساله پرتغالی نزدیک ترین گزینه به سرمربیگری جدید تیم ملی فوتبال است که به تازگی تیم ایران را به جام جهانی رسانده است. به این ترتیب با روی کار آمدن کی روش، تیم ملی فوتبال پذیرای یک «لیپی» دیگر خواهد بود که هر دو از «مربیان ۷۰ ساله مشهور و نادر تاریخ فوتبال ملی هستند!»