هفته هجدهم لیگ دسته اول بازی های جذابی را در خود جای داده، اما اکثر نگاه ها به شهرستان جم خواهد بود.

نگاه صدرنشینان لیگ یک به جم و بازی بزرگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های هفته هجدهم لیگ دسته اول در شرایطی امروز برگزار می شود که بازی های حساس و جذابی را شاهد هستیم. بازی هایی که در شکل گیری جدول مسابقات بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

بدون تردید حساس ترین بازی امروز در شهرستان جم برگزار می شود؛ جایی که پارس جنوبی از خیبرخرم آباد پذیرایی خواهد کرد. فراز کمالوند که سابقه کار کردن در پارس جنوبی را دارد، امروز تیمش را در ورزشگاه تختی این شهرستان برای برد به میدان می فرستد. خیبر هفته پیش بعد از16هفته طعم شکست را چشید اما برای آنکه از کورس قهرمانی عقب نیفتد، نیاز به پیروزی دارد. این در حالی است که پارس جنوبی هم به عنوان یک مدعی صعود به لیگ برتر به راحتی از 3 امتیاز مسابقه خانگی نمی گذرد.

در جدول رده بندی پارس جنوبی 26 امتیازی و خیبر 25 امتیازی است و رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند و همین همسایگی در جدول حساسیت بازی را بالاتر می برد.

حساسیت بازی جم باعث می شود نگاه صدرنشینان مسابقات لیگ یک هم به این بازی باشد؛ چراکه تقسیم امتیازات پارس جم و خیبر به سود بالانشینان خواهد بود.

شمس آذر تیم صدرنشین مسابقات که امسال همه  چشم ها را به خود خیره کرده برای حفظ فاصله خود با تیم های پایینی در ساوه به دنبال برد است. شاگردان سعید دقیقی با 34 امتیاز با اقتدار صدرنشین هستند و امروز برای برد مقابل خوشه طلایی به میدان می روند. شمس آذر در صورتی که این بازی را هم با برد پشت سر بگذارد، می تواند با خیال آسوده تری به سمت صعود به لیگ برتر حرکت کند.

در یکی دیگر از بازی های امروز سایپا تیم دوم جدول در شمال مقابل تیم پایین جدولی دریای بابل قرار می گیرد. شاگردان محمود فکری نیز نمی خواهند جایگاه دوم را از دست بدهند و بی شک مقابل دریا برای برد به میدان می روند. البته آنها به خاطر جایگاه تیم شمالی درجدول کار سختی خواهند داشت. بی شک تیم دریا هم نمی خواهد در خانه بازنده شود و دوست دارد جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشد.

فجرسپاسی تیم سوم جدول رده بندی نیز ون پارس اصفهان را پیش رو دارد. نماینده شیراز مقابل تیمی قرار می گیرد که در جام حذفی مقابل پرسپولیس نمایش فوق العاده ای ارائه داد و با ضربات پنالتی کنار رفت. بی شک شاگردان توتونی با روحیه مضاعفی مقابل فجرسپاسی ظاهر خواهند شد.

برنامه کامل هفته هجدهم لیگ دسته اول به شرح ذیل است:

چهارشنبه 28 دی:

پارس جنوبی جم - خیبر خرم‌آباد؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه تختی جم

شهرداری آستارا - مس شهربابک؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه وحدت آستارا

خوشه‌طلایی ساوه - شمس‌آذر قزوین؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه یادگار امام قم

دریای کاسپین بابل - سایپای تهران؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه سیمرغ

آرمان‌گهر سیرجان - چادرملو اردکان؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه امام‌علی (ع) سیرجان

استقلال ملاثانی - خلیج فارس ماهشهر؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه غدیر اهواز

فجر سپاسی شیراز - ون‌پارس اصفهان؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه حافظیه شیراز

پنجشنبه 29 دی:

شهرداری همدان - استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۴- ورزشگاه حاجی‌بابایی همدان