یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید اخیرا برخی در خیابان ها مینی ژوپ می پوشند و ناف شان هم پیداست بنابراین گشت ارشاد برای اینها واجب است.

قدیری ابیانه: گشت ارشاد برای افرادی که «مینی ژوپ» می‌پوشند واجب است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک فعال سیاسی اصولگرا می گوید اخیرا برخی در خیابان ها مینی ژوپ می پوشند و ناف شان هم پیداست بنابراین گشت ارشاد برای اینها واجب است.

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، در گفت و گو با «انتخاب»، در رابطه با اصلاحاتی که توسط مسئولین برای دوره ی پس از ناآرامی ها وعده داده شده بود گفت: پس از ناآرامی ها و در ایام اخیر افراد بی روسری بیرون می روند بدون اینکه با آن ها برخورد شود. اما در همین مدت دیدیم که عده ای حد نگه نمی دارند و به روسری برداشتن اکتفا نکرده اند. برخی با مینی ژوپ بیرون می آیند و برخی نافو قسمت هایی از بدنشان پیدا است. برخی همدیگر را در کوچه و خیابان در آغوش می گیرند و همدیگر را می بوسند. این مسائل نشان می دهد که این برنامه ادامه دارد و به نظر می رسد عده ای برای حرمت شکنی استخدام می شوند.

وی افزود: کسانی که به حجاب اجباری نه می گویند باید مشخص کنند که آیا حد و حدودی برای حجاب قائل هستند یا نه؟ آیا باید فراتراز روسری را تحمل کرد؟ اگر فردا کسی لباس توری بپوشد و به خیابان بیاید باید با او برخورد شود ؟ چه کسی باید این برخورد را انجام دهد؟ به هر حال حجاب جزو قوانین اسلامی است. آیا مشکلات کسانی که امروز روسری برداشته اند حل شده است؟ با برداشتن روسری مشکلات اقتصادی شان هم برطرف شده است؟ حتما باید قوانین بگذاریم تا کسانی که به دنبال هنجار شکنی هستند نتوانند به این روال ادامه بدهند.

این چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اصلاحات اقتصادی از ابتدا جزو سیاست های دولت بود که وضعیت اقتصاد کشور بهبود پیداکند و دولت تمام تلاش خود را در این راه انجام می دهد. اما من معتقدم بخش اندکی از بهبود وضعیت اقتصاد به دولت و مدیریت ها بستگی دارد و بخش بزرگی به خود مردم وابسته است، اگر مردم به وظایف خودشان عمل نکنند و سبک اقتصادی و فرهنگی خود را اصلاح نکنند دولت هم نمی تواند به اهداف خود در پیشبرد بیشتر اقتصادی دست پیدا کند. مثلا تا زمانی که ما جزو مفسد ترین ملت هاو کم کار ترین ملت ها باشیم و تا زمانی که مردم خرید جنس خارجی را به خرید جنس داخلی ترجیح بدهند ما مشکل خواهیم داشت باید رسانه ها این مساله را برای مردم توضیح دهند.

وی اضافه کرد: من معتقد هستم 15% از مشکلات ما به تحریم ها بر می گردد و 15% در دست مدیریت است و بقیه در دست مردم است. تا زمانی که ساعت مفید کاری در کشور ما جزو پایین ترین ها است و تا زمانی که ما در زمینه های مختلف جزو اسراف می کنیم ومردم خرید جنس خارجی را به هر بهانه ای ترجیح می دهند مشکل اقتصادی خواهیم داشت. لازم است همه مردم در رفتار خود در این زمینه تغییر ایجاد کنند. اینکه جنس خارجی نخریم، این وظیفه هر یک از ما است.

قدیری ابیانه در رابطه با ادامه فعالیت گشت ارشاد در برخی شهر ها گفت: همه کشور ها یک کنترلی دارند. حتی در کشور هایی که خیلی غربی محسوب می شوند اگر برهنه به خیابان بروند برخورد می شود. اگر فردا کسی دلش خواست برهنه شود چه؟! اگر افرادی دلشان خواست در خیابان در هم بپیچند چه دختر و چه پسر و در ملا عام با مینی ژوپ یا شورت رفت و آمد کردند، آیا نباید جلوی اینکار گرفته شود؟ چه کسی باید جلوگیری کند؟ باید گشتی داشته باشند که بتوانند کنترل کنند.

وی تاکید کرد: گشت ارشاد برای افرادی که مینی ژوپ می پوشند واجب است. زمانی بحث روسری بود که اگر کسی روسری را از سرش بیندازد و حاضر نشود قوانین را رعایت کند، گشت ارشاد موظف بود این ها راجمع کند و به مرکز ببرد و برایشان دوره ای فرهنگی و آموزشی بگذارد. اینجا گشت ارشاد تخلفی نکرده است و خانم مهسا امینی قبلا جراحی شده بود و مشکل ژنتیکی و مشکل مغزی داشت و آنجا سکته کرده است. حال اگر فردا فردی مینی ژوپ پوشید و قبلا مشکل جراحی داشت و او را ببرند و به او تذکر بدهند و آموزش بدهند و کار فرهنگی بکنند و بگویند کاری که شما می کنید نه به نفع شما است نه به نفع جامعه؛ اگر او سکته زد بگویند چرا سکته کردی؟ چرا نیروی انتظامی افراد مینی ژوپی را جمع کرده است؟ فیلم ها مشخص است خانم امینی سکته کرده است ؛ این همه آدم سکته می کنند وسط نماز سکته می کنند موقع تحصیل و موقع تدریس سکته می کنند روی منبر سکته می کنند. سکته کردن جرمی برای پلیس محسوب می شود؟